Luis Moreno-Armella
Luis Moreno-Armella
Cinvestav-IPN, México
Dirección de correo verificada de cinvestav.mx
Título
Citado por
Citado por
Año
From static to dynamic mathematics: Historical and representational perspectives
L Moreno-Armella, SJ Hegedus, JJ Kaput
Educational Studies in Mathematics 68 (2), 99-111, 2008
2142008
2 Algebra From a Symbolization Point of View
JJ Kaput, ML Blanton, L Moreno
Algebra in the early grades, 19-56, 2017
1832017
Constructivismo y educación matemática
L Moreno, G Waldegg
Educación Matemática 4 (02), 7-15, 1992
1011992
Co-action with digital technologies
L Moreno-Armella, SJ Hegedus
Zdm 41 (4), 505-519, 2009
922009
Intersecting representation and communication infrastructures
SJ Hegedus, L Moreno-Armella
ZDM 41 (4), 399-412, 2009
872009
Fundamentación cognitiva del currículo de matemáticas
L Moreno, G Waldegg
Proyecto incorporación de nuevas tecnologías al currículo de matemáticas de …, 2002
822002
La epistemología constructivista y la didáctica de las ciencias:¿ coincidencia o complementariedad?
LEM Armella, G Waldegg
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 1998
691998
Instrumentos matemáticos computacionales
LM Armella
Memorias del Seminario Nacional, 81, 2002
642002
Piaget en la educación: debate en torno a sus aportaciones
JA Castorina, C Coll, A Díaz Barriga, F Díaz Barriga, B García, ...
México: Editorial Paidós Educador y Centro de Estudios Superiores …, 1998
631998
Uses of technology in upper secondary mathematics education
S Hegedus, C Laborde, C Brady, S Dalton, HS Siller, M Tabach, ...
Springer Nature, 2017
512017
Tecnología y Representaciones Semióticas en el Aprendizaje de las Matemáticas
JL Lupiáñez, L Moreno
Editorial Universidad de Granada, 2001
492001
Constructivism and mathematical education
L Moreno‐Armella, G Waldegg
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 24 …, 1993
461993
Accommodating the instrumental genesis framework within dynamic technological environments
SJ Hegedus, L Moreno-Armella
For the Learning of Mathematics 30 (1), 26-31, 2010
392010
Structural stability and dynamic geometry: Some ideas on situated proofs
L Moreno-Armella, B Sriraman
ZDM 37 (3), 130-139, 2005
392005
The articulation of symbol and mediation in mathematics education
L Moreno-Armella, B Sriraman
ZDM 37 (6), 476-486, 2005
382005
The emergence of mathematical structures
SJ Hegedus, L Moreno-Armella
Educational Studies in Mathematics 77 (2), 369-388, 2011
322011
Problem solving and the use of digital technologies within the Mathematical Working Space framework
M Santos-Trigo, L Moreno-Armella, M Camacho-Machín
ZDM 48 (6), 827-842, 2016
312016
An essential tension in mathematics education
L Moreno-Armella
ZDM 46 (4), 621-633, 2014
302014
The use of digital technology in mathematical practices: Reconciling traditional and emerging approaches
L Moreno-Armella, M Santos-Trigo
Handbook of international research in mathematics education, 607-628, 2015
282015
Symbols and mediation in mathematics education
L Moreno-Armella, B Sriraman
Theories of mathematics education, 213-232, 2010
272010
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20