Seguir
Yyannu Cruz Aguayo
Yyannu Cruz Aguayo
Dirección de correo verificada de iadb.org
Título
Citado por
Citado por
Año
Teacher quality and learning outcomes in kindergarten
MC Araujo, P Carneiro, Y Cruz-Aguayo, N Schady
The Quarterly Journal of Economics 131 (3), 1415-1453, 2016
4382016
One laptop per child at home: Short-term impacts from a randomized experiment in Peru
DW Beuermann, J Cristia, S Cueto, O Malamud, Y Cruz-Aguayo
American Economic Journal: Applied Economics 7 (2), 53-80, 2015
1872015
A helping hand? Teacher quality and learning outcomes in kindergarten
MC Araujo, P Carneiro, Y Cruz-Aguayo, N Schady
Unpublished manuscript, 2014
782014
Home computers and child outcomes: Short-term impacts from a randomized experiment in Peru
DW Beuermann, JP Cristia, Y Cruz-Aguayo, S Cueto, O Malamud
National Bureau of Economic Research, 2013
642013
Reformas y desarrollo en el Ecuador contemporáneo
JP Armijos, M Basani, JL Bonifaz, E Borensztein, PC Maldonado, ...
Inter-American Development Bank, 2018
322018
Understanding systems theory and thinking: Early childhood education in Latin America and the Caribbean
SL Kagan, MC Araujo, A Jaimovich, YC Aguayo
The SAGE handbook of early childhood research, 163-184, 2016
312016
Do tests applied to teachers predict their effectiveness?
Y Cruz-Aguayo, P Ibarrarán, N Schady
Economics Letters 159, 108-111, 2017
292017
Cómo medir lo que importa en las aulas de primera infancia: un enfoque sobre las interacciones educadora-niño
J LoCasale-Crouch, G Vitiello, S Hasbrouck, YC Aguayo, SC Schodt, ...
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL) 53 (1), 2016
262016
Profesores a prueba: Claves para una evaluación docente exitosa
Y Cruz-Aguayo, D Hincapie, C Rodríguez
Working Paper, 2021
212021
Comportamiento histórico de las tasas de interés reales en México, 1951-2001
F Aportela, JA Ardavín, Y Cruz
Documento de investigación, 1-29, 2001
162001
Early Schooling Classroom Experiences in Latin America: Focusing on What Matters for Children’s Learning and Development
Y Cruz-Aguayo, J LoCasale-Crouch, S Schodt, T Guanziroli, ...
Inter-American Development Bank, Washington, DC. Unpublished, 2015
82015
Where the girls are not: households, teachers, and the gender gap in early math achievement
PM Carneiro, Y Cruz-Aguayo, NR Schady
IDB Working Paper Series, 2017
72017
Una mirada al desarrollo infantil en América Latina y el Caribe desde la teoría y el pensamiento sistémico
SL Kagan, MC Araujo, A Jaimovich, Y Cruz-Aguayo
BID, 2016
72016
Hacia una transformación digital del sector educativo: aprendizajes de la virtualización de emergencia
Y Cruz-Aguayo, MM Mateo-Berganza Díaz, V Xhardez, V Ramallo, ...
IADB: Inter-American Development Bank, 2022
52022
Does Test-Based Teacher Recruitment Work in the Developing World? Experimental Evidence from Ecuador
MD Araujo, G Heineck, Y Cruz-Aguayo
IZA Discussion Paper, 2020
52020
Educación y salud:¿ los sectores del futuro?
M Robles, Y Cruz-Aguayo, N Schady, D Zuloaga, N Fuertes, M Kang
El Futuro del Trabajo en América Latina y el Caribe 2, 2019
52019
Experimental estimates of education production functions: Sensitive periods and dynamic complementarity
P Carneiro, Y Cruz-Aguayo, N Schady
Institute for Fiscal Studies, University College London, 2019
52019
The effect of classroom rank on learning throughout elementary school: experimental evidence from Ecuador
P Carneiro, YC Aguayo, F Salvati, N Schady
World 1, 2022
42022
When promising interventions fail: Personalized coaching for teachers in a middle-income country
P Carneiro, Y Cruz-Aguayo, R Intriago, J Ponce, N Schady, S Schodt
Journal of Public Economics Plus 3, 100012, 2022
42022
Demanda de trabajo en América Latina:¿ qué podemos aprender de los portales de vacantes online?
C González-Velosa, N Peña Tenjo
Banco Interamericano de Desarrollo. Nota Técnica No IDBTN-1769 Disponible en …, 2019
42019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20