Follow
Gracia Jiménez-Fernández
Gracia Jiménez-Fernández
Verified email at ugr.es
Title
Cited by
Cited by
Year
LEE. Test de lectura y escritura en español
S Defior Citoler, L Fonseca, B Gottheil, A Aldrey, G Jiménez Fernández, ...
Psicología y psicopedagogía 6 (17), 2006
1852006
Dyslexic children show deficits in implicit sequence learning, but not in explicit sequence learning or contextual cueing
G Jiménez-Fernández, JMM Vaquero, L Jiménez, S Defior
Annals of dyslexia 61 (1), 85-110, 2011
952011
Complexity and lexicality effects on the acquisition of Spanish spelling
S Defior, G Jiménez-Fernández, F Serrano
Learning and instruction 19 (1), 55-65, 2009
792009
Logopedia primera parte
G Fernández, X Rodríguez
Texto para los estudiantes de las carreras Licenciatura en Educación …, 2012
562012
Implicit learning of non-linguistic and linguistic regularities in children with dyslexia
L Nigro, G Jiménez-Fernández, IC Simpson, S Defior
Annals of dyslexia 66 (2), 202-218, 2016
432016
Habilidades fonológicas suprasegmentales y desarrollo lector en niños de Educación Primaria
N Calet, M Flores, G Jiménez-Fernández, S Defior
Anales de Psicología/Annals of Psychology 32 (1), 72-79, 2016
432016
Logopedia
G Fernández, X Rodríguez
Texto para los estudiantes de las carreras de licenciatura en Logopedia y …, 2012
362012
Impaired stress awareness in Spanish children with developmental dyslexia
G Jiménez-Fernández, N Gutiérrez-Palma, S Defior
Research in Developmental Disabilities 37, 152-161, 2015
342015
Aprendizaje del alumnado universitario de primer y último curso de las titulaciones de Psicología y Magisterio
LH Torres, GJ Fernández, ÁC Vázquez
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 9 (2), 659-691, 2011
332011
Evolución de la relación entre conciencia fonológica y lenguaje escrito en niños españoles de primer curso de Educación Primaria
F Serrano, S Defior, G Jiménez
Iberpsicología: Revista Electrónica de la Federación Española de …, 2005
322005
Learning to read and write in Spanish: phonology in addition to which other processes?/Aprendiendo a leer y escribir en español: además de la fonología,¿ qué otros procesos?
S Defior, G Jiménez-Fernández, N Calet, F Serrano
Estudios de Psicología 36 (3), 571-591, 2015
28*2015
How can I help my students with learning disabilities in Mathematics?
G Jiménez-Fernández
Journal of Research in Mathematics Education 5 (1), 56-73, 2016
252016
Implicit learning of written regularities and its relation to literacy acquisition in a shallow orthography
L Nigro, G Jiménez-Fernández, IC Simpson, S Defior
Journal of psycholinguistic research 44 (5), 571-585, 2015
252015
Dislexia y sordera: líneas actuales en el estudio de la lengua escrita y sus dificultades
M Carrillo, AB Domínguez
Archidona: Aljibe, 2010
212010
Inattentional blindness for negative relationships in human causal learning
A Maldonado, G Jiménez, A Herrera, JC Perales, A Catena
Quarterly Journal of Experimental Psychology 59 (3), 457-470, 2006
212006
Integrating the common information model with MDS4
I Díaz, G Fernandez, MJ Martín, P González, J Touriño
2008 9th IEEE/ACM International Conference on Grid Computing, 298-303, 2008
202008
Estudio exploratorio sobre dificultades en el aprendizaje de una segunda lengua: la opinión del profesorado
G Valero, N. y Jiménez-Fernández
Espiral. Cuadernos del Profesorado 8 (16), 3-12, 2015
18*2015
Do reading comprehension assessment tests result in the same reading profile? A study of Spanish primary school children
N Calet, R López‐Reyes, G Jiménez‐Fernández
Journal of Research in Reading 43 (1), 98-115, 2020
172020
Spelling Acquisition: A Transversal Study of Spanish Children.
S Defior, GJ Fernández, F Serrano
International Journal of Learning 12 (10), 2006
152006
Trastornos de aprendizaje o dificultades de aprendizaje
G Fernández
Instituto Superior Pedagógico “Enrique José Varona. Obtenido de http://www …, 2005
152005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20