Executive functions can be improved in preschoolers through systematic playing in educational settings: evidence from a longitudinal study R Rosas, V Espinoza, F Porflitt, F Ceric Frontiers in psychology 10, 2024, 2019 | 90 | 2019 |
The role of executive functions in the relation between socioeconomic level and the development of reading and maths skills/El rol de las funciones ejecutivas en la relación … JP Escobar, R Rosas-Díaz, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, ... Culture and Education 30 (2), 368-392, 2018 | 21 | 2018 |
Behind the scene: cognitive benefits of playing a musical instrument. Executive functions, processing speed, fluid intelligence and divided attention/Detrás de la escena … FI Porflitt, RR Rosas-Díaz Studies in Psychology 40 (2), 464-490, 2019 | 17 | 2019 |
El rol de las funciones ejecutivas en la relación entre el nivel socioeconómico y el desarrollo de habilidades lectoras y matemáticas JP Escobar, R Rosas, F Ceric, AD Aparicio, PSA Uribe, R Arroyo, ... Culture and Education, Cultura y Educación 30 (2), 368-392, 2018 | 13 | 2018 |
Core music elements: rhythmic, melodic and harmonic musicians show differences in cognitive performance (Elementos básicos de la música: músicos rítmicos, melódicos y armónicos … F Porflitt, R Rosas Studies in Psychology 41 (3), 532-562, 2020 | 12 | 2020 |
Musical sophistication explains a good deal of cognitive performance. A cross-sectional study of musicians and non-musicians F Porflitt Resonancias: Music research journal, 2014 | 9 | 2014 |
Evaluating the rapid automatized naming and arithmetical fluency relationship in Chilean first grade students JP Escobar, F Porflitt, F Ceric Educational Psychology 41 (6), 730-747, 2021 | 7 | 2021 |
Música y transferencia de habilidades: revisión bibliográfica descriptiva para el siglo XXI FI Porflitt-Becerra Revista musical chilena 75 (235), 177-200, 2021 | 6 | 2021 |
Detrás de la escena: beneficios cognitivos de tocar un instrumento musical. Funciones ejecutivas, velocidad de procesamiento, inteligencia fluida y atención dividida F Porflitt, R Rosas Estudios de Psicología= Studies in Psychology 40 (2), 476-490, 2019 | 6 | 2019 |
Entrenamiento musical y desempeño en funciones ejecutivas: Diseño, metodología y resultados preliminares de un estudio piloto FI Porflitt Becerra, RR Rosas Díaz, MP Garolera Rosales Átemus 3, 9-18, 2018 | 6 | 2018 |
Resultados de una intervención orientada a la modelización entre física-música en formación inicial docente. M Soto Alvarado, F Porflitt Becerra Revista Iberoamericana de Educación (Version impresa) 94 (1), 2024 | 2 | 2024 |
El juego como promotor del desarrollo de las funciones ejecutivas: evidencia de un estudio longitudinal1 R Rosas, V Espinoza, C Santa Cruz, F Porflitt Escuela de Psicología. Facultad de Ciencias Sociales. Chile. Recuperado de …, 2021 | 2 | 2021 |
Ceric Francisco. Executive functions can be improved in preschoolers through systematic playing in educational settings: Evidence from a longitudinal study R Ricardo, E Victoria, P Felipe Frontiers in Psychology 10 (2024), 10.3389, 2019 | 2 | 2019 |
Validación de un modelo de enseñanza musical para la educación en general F Porflitt Becerra, R Jeldres Zamorano, A Norero | | 2024 |
Validación de un Modelo de Enseñanza Musical para la Educación en General F Porflitt, R Jeldres, A Norero European Public & Social Innovation Research 9 (1), 1-19, 2024 | | 2024 |
Cantares FI Porflitt Becerra | | 2023 |
Ninguno tuvo la razón FI Porflitt Becerra | | 2023 |
Peña Folclórica FI Porflitt Becerra | | 2023 |
Aportando a la Educación Artística en Chile: Proyecciones y Desafíos respecto al Acceso y Participación de Niñas, Niños y Jóvenes del Programa ACCIONA. FI Porflitt Becerra, G Dibona, S Pereira, C Villalobos, T Ropert, GJ Marini, ... | | 2023 |
Evaluating the rapid automatized naming and arithmetical fluency relationship in Chilean first grade students JP Escobar Torres, FI Porflitt Becerra, F Ceric | | 2021 |