Seguir
Clara Andrés-Roqueta
Clara Andrés-Roqueta
Dirección de correo verificada de uji.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Are children with Specific Language Impairment competent with the pragmatics and logic of quantification?
N Katsos, CA Roqueta, RAC Estevan, C Cummins
Cognition 119 (1), 43-57, 2011
1432011
The contribution of grammar, vocabulary and theory of mind in pragmatic language competence in children with autistic spectrum disorders
C Andrés-Roqueta, N Katsos
Frontiers in psychology 8, 272699, 2017
1112017
Which are the best predictors of theory of mind delay in children with specific language impairment?
C Andrés‐Roqueta, JE Adrian, RA Clemente, N Katsos
International Journal of Language & Communication Disorders 48 (6), 726-737, 2013
842013
A distinction between linguistic and social pragmatics helps the precise characterization of pragmatic challenges in children with autism spectrum disorders and developmental …
C Andrés-Roqueta, N Katsos
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 63 (5), 1494-1508, 2020
732020
Social cognition makes an independent contribution to peer relations in children with Specific Language Impairment
C Andrés-Roqueta, JE Adrian, RA Clemente, L Villanueva
Research in developmental disabilities 49, 277-290, 2016
732016
Referring expressions and structural language abilities in children with specific language impairment: A pragmatic tolerance account
C Davies, C Andrés-Roqueta, CF Norbury
Journal of Experimental Child Psychology 144, 98-113, 2016
632016
Cognición Social y competencia pragmática. El caso de los niños y niñas con Trastorno Específico del Lenguaje
CA Roqueta, RAC ESTEVAN, RF Buils
International Journal of Psychological Research 5 (1), 59-69, 2012
582012
Dificultades pragmáticas en el trastorno específico del lenguaje. El papel de las tareas mentalistas
CA Roqueta, RAC Estevan
Psicothema, 677-683, 2010
472010
Association between CCC-2 and structural language, pragmatics, social cognition, and executive functions in children with developmental language disorder
C Andrés-Roqueta, I Garcia-Molina, R Flores-Buils
Children 8 (2), 123, 2021
202021
Predicción de la reincidencia delictiva en menores infractores
K Cuervo, C Andrés, AB Górriz, L Villanueva, C Carrión, P Busquets
International Journal of Developmental and Educational Psychology 2 (1), 529-537, 2009
202009
Uso de aplicaciones móviles para la evaluación de la comprensión emocional en niños y niñas con dificultades del desarrollo
C Andrés Roqueta, I Benedito, E Soria Izquierdo
Revista de psicología y educación, 2017
162017
La educación emocional como método para mejorar los problemas de conducta de los niños y niñas. Una experiencia llevada a cabo en República Dominicana
I García García, C Andrés-Roqueta
Publicacions de la Universitat Jaume I, 2017
152017
Pragmática y Cognición Social en niños y niñas con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
C Andrés Roqueta
Universitat Jaume I, 2009
152009
¿ Necesita Superman alas para volar? Comprensión del humor gráfico en niños y niñas con Trastorno Específico del Lenguaje
C Andrés-Roqueta, RA Clemente-Estevan, K Cuervo-Gómez, ...
International Journal of Developmental and Educational Psychology 3 (1), 257-266, 2009
132009
Where next for pragmatics and mind reading? A situation-based view (Response to Kissine)
N Katsos, C Andrés-Roqueta
Language 97 (3), e184-e197, 2021
102021
Revisión sistemática del efecto de las funciones ejecutivas en el rendimiento académico
MM Montes Miranda, R Flores Buils, C Andrés-Roqueta
Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions, 2020
102020
Emotional competence assessment in children with ASD by using a mobile app
C Andrés, F Ramos, E Bresó
EDULEARN15 Proceedings, 6180-6187, 2015
92015
Entrenar la comprensión de la falsa creencia en niños con alteraciones del lenguaje
E Serrat Sellabona, J Serrano Ortiz, A Amadó Codony, ...
Rev. logop. foniatr. audiol.(Ed. impr.), 109-119, 2012
9*2012
¡ No me tomes el pelo! Pragmática y competencia en modismos por parte de los niños y niñas con Trastorno Específico del Lenguaje
C Andrés, R Flores, RA Clemente
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (4), 285-294, 2011
82011
Características descriptivas de los participantes en acoso escolar: Agresores, seguidores, víctimas, defensores y público
L Villanueva, AB Górriz, C Andrés, K Cuervo, JE Adrián
International Journal of Developmental and Educational Psychology 1 (1), 279-285, 2009
82009
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20