Seguir
Gloria Rubert
Gloria Rubert
Professor of the Economics Department, Faculty of Economics and Business, University of Barcelona
Dirección de correo verificada de ub.edu - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Biases in the healthcare luxury good hypothesis?: a meta-regression analysis
J Costa-Font, M Gemmill, G Rubert
Journal of the Royal Statistical Society Series A: Statistics in Society 174 …, 2011
962011
El aula invertida y el aprendizaje en equipo: dos metodologías para estimular al estudiante repetidor
G Abío, M Alcañiz, M Gómez-Puig, G Rubert, MSG Serrano, ...
RIDU: Revista d'Innovació Docent Universitària, 2017, vol. 9, p. 1-15, 2017
462017
The effect of outsourcing on the demand for skills in the Spanish manufacturing industry
A Minondo, G Rubert
Applied Economics Letters 13 (9), 599-604, 2006
402006
La evolución del outsourcing en el sector manufacturero
AM Uribe-Echeverría, GR Adelantado
Boletín Económico de ICE, 2001
392001
La especialización vertical en el comercio internacional de España
G Rubert, A Minondo
Información Comercial Española, ICE: Revista de economía, 117-128, 2002
352002
Retaking a course in economics: Innovative teaching strategies to improve academic performance in groups of low-performing students
G Abío, M Alcañiz, M Gómez-Puig, G Rubert, M Serrano, A Stoyanova, ...
Innovations in Education and Teaching International 56 (2), 206-216, 2019
222019
Re-visiting the health care luxury good hypothesis: Aggregation, precision, and publication biases?
J Costa i Font, M Gemmill, G Rubert
Documents de treball (Facultat d'Economia i Empresa. Espai de Recerca en …, 2008
212008
Recognition of pharmaceutical prescriptions across the European Union: A comparison of five Member States’ policies and practices
L San Miguel, U Augustin, R Busse, C Knai, G Rubert, S Sihvo, R Baeten
Health policy 116 (2-3), 206-213, 2014
102014
L'aula invertida i l'aprenentatge en equip: dues metodologies per estimular l'alumnat repetidor
G Abío, M Alcañiz, M Gómez-Puig, G Rubert, M Serrano, A Stoyanova, ...
Revista d'Innovació Docent Universitària, 1-15, 2017
92017
Retaking a course in Economics: Innovative methodologies to simulate academic performance in large groups [WP]
G Abío, M Alcañiz, M Gómez-Puig, G Rubert, MSG Serrano, A Stoyanova, ...
IREA–Working Papers, 2016, IR16/09, 2016
92016
Obstacles to the recognition of medical prescriptions issued in one EU country and presented in another
L San Miguel, R Baeten, R Remmen, R Busse, J Gil, C Knai, M Mäkinen, ...
The European Journal of Public Health 23 (6), 972-974, 2013
62013
Assessing Active Learning Methodologies in Higher Education from a Cost-Benefit Perspective
G Abio, M Alcañiz, M Gómez, V Royuela, G Rubert, M Serrano, ...
ICERI2019 Proceedings, 2595-2603, 2019
22019
Impact of peers in educational outcomes in Economics
G Abío, M Alcañiz, CM Belloni, M Gómez-Puig, L Ortiz Gracia, ...
REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació, 2022, vol. 15, num. 2, p. 1-18, 2022
12022
Active-learning methods in large groups of repeat students
G Abío, M Alcañiz-Zanón, M Arespa, H Chulià, M Gómez-Puig, E Manna, ...
REIRE Revista d'Innovació i Recerca en Educació 11 (2), 70–82-70–82, 2018
12018
Team-based learning in Economics in comparative perspective
G Abio, M Arespa, M Gómez-Puig, C Patxot, G Rubert, M Serrano, ...
ICERI2018 Proceedings, 10297-10301, 2018
12018
El efecto del outsourcing en la industria manufacturera española en su demanda relativa de trabajadores cualificados
G Rubert, A Minondo
Economía industrial, 195-208, 2009
12009
Una revisión de la literatura sobre los efectos del comercio internacional y el outsourcing en la demanda relativa de trabajadores poco cualificados en los países desarrollados
G Rubert, A Minondo
Cuadernos de economía: Spanish Journal of Economics and Finance 28 (76), 85-122, 2005
12005
Students’ perception of team-based learning: evidence in Economics
G Abío, M Alcañiz, M Gómez-Puig, L Ortiz-Gracia, V Royuela, G Rubert, ...
International Journal of Educational Innovation and Research 2 (2), 90-103, 2023
2023
Impacto entre iguales en los resultados educativos en Economía
G Abio, M Alcañiz, CM Belloni, M Gómez-Puig, L Ortiz-Gracia, V Royuela, ...
REIRE Revista d'Innovació i Recerca en Educació 15 (2), 1-18, 2022
2022
The impact of flipped classroom on academic achievement in economics: A review of the literature
M Alcañiz, G Abio, G Rubert, A Stoyanova
International Handbook of Innovation and Assessment of the Quality of Higher …, 2022
2022
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20