Follow
Javier Mella
Title
Cited by
Cited by
Year
Estrategias de afrontamiento en apoderados durante el confinamiento por la COVID-19
J Mella-Morambuena, Y López-Angulo, Y Sáez-Delgado, M Del Valle
CienciAmérica 9 (2), 322-333, 2020
722020
Caracterización psicosocial y salud mental en familias de escolares chilenos durante el aislamiento físico por la Covid-19
F Sáez-Delgado, C Olea-González, J Mella-Norambuena, ...
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 9 (3), 281-300, 2020
472020
Teachers’ Social–Emotional Competence: History, Concept, Models, Instruments, and Recommendations for Educational Quality
G Lozano-Peña, F Sáez-Delgado, Y López-Angulo, J Mella-Norambuena
Sustainability 13 (21), 12142, 2021
442021
Disposición al estudio, autoeficacia y atribuciones causales en estudiantes universitarios chilenos
FM Sáez, CE Bustos, MV Pérez, JA Mella, KA Lobos, AE Díaz
Propósitos y representaciones 6 (1), 199-245, 2018
382018
Expectations and experiences with online education during the COVID-19 pandemic in university students
K Lobos, R Cobo-Rendón, J Mella-Norambuena, A Maldonado-Trapp, ...
Frontiers in Psychology 12, 815564, 2022
372022
Smartphone use among undergraduate STEM students during COVID-19: An opportunity for higher education?
J Mella-Norambuena, R Cobo-Rendón, K Lobos, F Sáez-Delgado, ...
Education Sciences 11 (8), 417, 2021
342021
Revisión sistemática de práctica de actividad física en estudiantes universitarios
J Mella-Norambuena, C Celis, F Sáez-Delgado, A Aeloiza, C Echeverria, ...
Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte 8 (2 …, 2019
322019
Escalas para medir las fases de autorregulación del aprendizaje en estudiantes de secundaria
F Sáez-Delgado, J Mella-Norambuena, Y López-Angulo, V León-Ron
Información tecnológica 32 (2), 41-50, 2021
212021
Association between teachers’ resilience and emotional intelligence during the COVID-19 outbreak
Y López-Angulo, J Mella-Norambuena, F Sáez-Delgado, ...
Revista Latinoamericana de Psicología 54, 51-59, 2022
172022
Longitudinal Analysis of Teacher Technology Acceptance and Its Relationship to Resource Viewing and Academic Performance of College Students during the COVID-19 Pandemic
R Cobo-Rendon, K Lobos Peña, J Mella-Norambuena, ...
Sustainability 13 (21), 12167, 2021
172021
La Inteligencia emocional en apoderados chilenos confinados por la COVID-19
Y López-Angulo, J Mella-Norambuena, F Sáez-Delgado, R Álvarez-Jara
CienciAmérica 9 (2), 285-298, 2020
172020
Prácticas docentes para promover la autorregulación del aprendizaje durante la pandemia COVID-19: escalas de medición y modelo predictivo
F Sáez-Delgado, Y López-Angulo, J Mella-Norambuena, D Casanova
Formación universitaria 15 (1), 95-104, 2022
162022
Teacher Self-Regulation and Its Relationship with Student Self-Regulation in Secondary Education
F Sáez-Delgado, Y López-Angulo, J Mella-Norambuena, ...
Sustainability 14 (24), 16863, 2022
162022
Association between self-regulation of learning, forced labor insertion, technological barriers, and dropout intention in Chile
F Sáez-Delgado, J Mella-Norambuena, Y López-Angulo, ...
Frontiers in Education 6, 801865, 2021
152021
Revisión sistemática sobre instrumentos de autorregulación del aprendizaje diseñados para estudiantes
V LEON-RON, FM SAEZ, JA MELLA, M POSSO-YEPEZ, CA RAMOS, ...
Revista ESPACIOS 41 (11), 2020
142020
Intervenciones en obesidad infantil. Una revisión sistemática de la literatura
G Nazar-Carter, F Sáez-Delgado, C Maldonado-Rojas, ...
Hacia la Promoción de la Salud 27 (1), 213-233, 2022
122022
Learning beliefs, time on platform, and academic performance during the COVID-19 in university STEM students
K Lobos, F Sáez-Delgado, R Cobo-Rendón, J Mella Norambuena, ...
Frontiers in Psychology 12, 780852, 2021
92021
Revisión sistemática sobre intención de abandono en educacion superior
F Sáez, Y López, R Cobo, J Mella
Congresos CLABES, 91-100, 2019
82019
Willingness to Study, Self-Efficacy and Causal Attributions in Chilean University Students.
FM Sáez, CE Bustos, MV Pérez, JA Mella, KA Lobos, AE Díaz
Journal of Educational Psychology-Propósitos y Representaciones 6 (1), 223-245, 2018
82018
Revisión sistemática sobre autorregulación del aprendizaje en estudiantes de secundaria
F Sáez-Delgado, Y López-Angulo, NN Arias-Roa, J Mella-Norambuena
Perspectiva Educacional 61 (2), 167-191, 2022
72022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20