Arturo Arriagada
Arturo Arriagada
Associate Professor | School of Communications, Universidad Adolfo Ibáñez | Chile
Verified email at uai.cl - Homepage
TitleCited byYear
The Social Media Basis of Youth Protest Behavior: The Case of Chile
S Valenzuela, A Arriagada, A Scherman
Journal of Communication, 2012
3912012
Facebook, Twitter, and youth engagement: A quasi-experimental study of social media use and protest behavior using propensity score matching
S Valenzuela, A Arriagada, A Scherman
International Journal of Communication 8, 25, 2014
932014
Student and environmental protests in Chile: The role of social media
A Scherman, A Arriagada, S Valenzuela
Politics 35 (2), 151-171, 2015
732015
Competencia por la uniformidad en noticieros y diarios chilenos 2000-2005/The Competition for Similarity in Chilean News Broadcast and Newspapaers 2000-2005
S Valenzuela, A Arriagada
Cuadernos. info, 41-52, 2009
402009
Consumo de medios y participación ciudadana de los jóvenes chilenos
A Arriagada, M Schuster
Cuadernos de información, 34-46, 2008
382008
Politics without citizens? Public opinion, television news, the president, and real-world factors in Chile, 2000-2005
S Valenzuela, A Arriagada
The International Journal of Press/Politics 16 (3), 357-381, 2011
372011
Politics without citizens
S Valenzuela, A Arriagada
Public opinion, television news, the president, and real-world factors in …, 2011
37*2011
Social media in Latin America: deepening or bridging gaps in protest participation?
S Valenzuela, NM Somma, A Scherman, A Arriagada
Online Information Review 40 (5), 695-711, 2016
282016
La protesta en la era de las redes sociales: el caso chileno
A Scherman, A Arriagada, S Valenzuela
Intermedios. Medios de comunicación y democracia en Chile 1, 179-197, 2013
242013
¿Consumo luego pienso, o pienso y luego consumo?: Consumo de medios, predisposición política, percepción económica y aprobación presidencial en Chile
A Arriagada, P Navia, M Schuster
Revista de ciencia política (Santiago) 30 (3), 669-695, 2010
242010
Disposition to vote and media consumption patterns among Chilean youth
A Scherman, A Arriagada
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra, 2012
12*2012
Intermedios: Medios de comunicación y democracia en Chile
A Arriagada, P Navia
Ediciones Universidad Diego Portales, 2013
102013
Jóvenes, postmaterialismo y consumo de medios
A Scherman, A Arriagada
Jóvenes, participación y medios, 8-18, 2011
102011
¿Ciudadanía digital, participación tradicional? Jóvenes, participación política y consumo de medios en Chile
A Scherman, A Arriagada
Paper presentado en el III Congreso Latinoamericano de Opinión Pública …, 2010
10*2010
Music fans as mediators in the age of digital reproduction
A Arriagada, V Cruz
The Ashgate Research Companion to Fan Cultures, 149-162, 2016
92016
Medios y audiencias, ciudadanos y democracia
A Arriagada, P Navia
Intermedios: medios de comunicación y democracia en Chile, Santiago de Chile …, 2013
92013
La televisión y la democracia en Chile, 1988-2008
A Arriagada, P Navia
Comunicación política y democratización en Iberoamérica., 169-194, 2011
92011
¿Hacia una nueva ciudadanía multifuncional? Uso de medios digitales, redes sociales online y participación política
A Scherman, A Arriagada, S Valenzuela
Paper presentado en el IV Congreso Latinoamericano de Opinión Pública (WAPOR …, 2011
82011
Audiences and disasters: Analyses of media diaries before and after an earthquake and a massive fire
T Correa, A Scherman, A Arriagada
Journal of Communication 66 (4), 519-541, 2016
72016
¿Creer para ver o ver para creer?: Consumo de medios y aprobación presidencial en Chile
A Arriagada, P Navia, M Schuster
Observatorio (OBS*) 4 (1), 2010
62010
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20