Arturo Arriagada
Arturo Arriagada
Associate Professor | School of Communications, Universidad Adolfo Ibáñez | Chile
Verified email at uai.cl - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The Social Media Basis of Youth Protest Behavior: The Case of Chile
S Valenzuela, A Arriagada, A Scherman
Journal of Communication, 2012
6152012
Facebook, Twitter, and youth engagement: A quasi-experimental study of social media use and protest behavior using propensity score matching
S Valenzuela, A Arriagada, A Scherman
International Journal of Communication 8, 25, 2014
1622014
Student and environmental protests in Chile: The role of social media
A Scherman, A Arriagada, S Valenzuela
Politics 35 (2), 151-171, 2015
1222015
Social media in Latin America: deepening or bridging gaps in protest participation?
S Valenzuela, NM Somma, A Scherman, A Arriagada
Online information review, 2016
842016
Consumo de medios y participación ciudadana de los jóvenes chilenos
A Arriagada, M Schuster
Cuadernos de información, 34-46, 2008
642008
Competencia por la uniformidad en noticieros y diarios chilenos 2000-2005
S Valenzuela, A Arriagada
Cuadernos. info, 41-52, 2009
532009
Politics without citizens? Public opinion, television news, the president, and real-world factors in Chile, 2000-2005
S Valenzuela, A Arriagada
The International Journal of Press/Politics 16 (3), 357-381, 2011
502011
Politics without citizens
S Valenzuela, A Arriagada
Public opinion, television news, the president, and real-world factors in …, 2011
50*2011
La protesta en la era de las redes sociales: el caso chileno
A Arriagada, A Scherman, S Valenzuela
Intermedios. Medios de Comunicación y Democracia en Chile, Ediciones …, 2013
452013
¿Consumo luego pienso, o pienso y luego consumo?: Consumo de medios, predisposición política, percepción económica y aprobación presidencial en Chile
A Arriagada, P Navia, M Schuster
Revista de ciencia política (Santiago) 30 (3), 669-695, 2010
432010
La televisión y la democracia en Chile, 1988-2008
A Arriagada, P Navia
Comunicación política y democratización en Iberoamérica., 169-194, 2011
262011
“You need at least one picture daily, if not, you’re dead”: Content creators and platform evolution in the social media ecology
A Arriagada, F Ibáñez
Social Media+ Society 6 (3), 2056305120944624, 2020
222020
Disposition to vote and media consumption patterns among Chilean youth
A Scherman, A Arriagada
Communication & Society 25 (1), 85-112, 2012
19*2012
Jóvenes, postmaterialismo y consumo de medios
A Scherman, A Arriagada
Jóvenes, participación y medios 2011, 8-17, 2012
172012
¿Hacia una nueva ciudadanía multifuncional? Uso de medios digitales, redes sociales online y participación política
A Scherman, A Arriagada, S Valenzuela
Paper presentado en el IV Congreso Latinoamericano de Opinión Pública (WAPOR …, 2011
172011
Audiences and disasters: Analyses of media diaries before and after an earthquake and a massive fire
T Correa, A Scherman, A Arriagada
Journal of Communication 66 (4), 519-541, 2016
152016
Intermedios: medios de comunicación y democracia en Chile.
A Arriagada Ilabaca, P Navia
Ediciones Universidad Diego Portales, 2013
14*2013
Music fans as mediators in the age of digital reproduction
A Arriagada, V Cruz
The Ashgate Research Companion to Fan Cultures, 149-162, 2016
112016
Medios y audiencias, ciudadanos y democracia [Media and audiences, citizens and democracy]
A Arriagada, P Navia
Intermedios: Medios de comunicación y democracia en Chile, 11-34, 2013
102013
¿Ciudadanía digital, participación tradicional? Jóvenes, participación política y consumo de medios en Chile
A Scherman, A Arriagada
Paper presentado en el III Congreso Latinoamericano de Opinión Pública …, 2010
9*2010
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20