Seguir
Martín Bascope
Título
Citado por
Citado por
Año
La institucionalidad formadora de profesores en Chile en la década del 2000: velocidad del mercado y parsimonia de las políticas.
C Cox, L Meckes, M Bascopé
Pensamiento Educativo 46 (1), 205-245, 2010
1882010
Systematic review of education for sustainable development at an early stage: Cornerstones and pedagogical approaches for teacher professional development
M Bascopé, P Perasso, K Reiss
Sustainability 11 (3), 719, 2019
1602019
Mitigating the political participation gap from the school: The roles of civic knowledge and classroom climate
JC Castillo, D Miranda, M Bonhomme, C Cox, M Bascopé
Journal of Youth studies 18 (1), 16-35, 2015
1312015
Educación ciudadana en América Latina: Prioridades de los currículos escolares.
C Cox, M Bascopé, JC Castillo, D Miranda, M Bonhomme
1152014
¿ Qué le piden los profesores a la formación inicial docente en Chile?
A Gaete Silva, V Gómez Nocetti, M Bascopé Julio
Centro de Políticas Públicas UC, 2016
662016
Uneven Distribution of Novice Teachers in the Chilean Primary School System.
L Meckes, M Bascopé
Education policy analysis archives 20 (30), n30, 2012
652012
Teacher informal collaboration for professional improvement: Beliefs, contexts, and experience
B Avalos-Bevan, M Bascopé
Education Research International 2017 (1), 1357180, 2017
592017
Tipos de ciudadano en los currículos del autoritarismo y la democracia
M Bascopé, C Cox, R Lira
Aprendizaje de la ciudadanía. Contextos, experiencias y resultados, 245-281, 2015
572015
Social inequality and changes in students’ expected political participation in Chile
JC Castillo, D Miranda, M Bonhomme, C Cox, M Bascopé
Education, Citizenship and Social Justice 9 (2), 140-156, 2014
482014
Distribución inequitativa de los nuevos profesores mejor preparados
L Meckes, M Bascopé
Primer congreso interdisciplinario de investigación en educación, 19, 2010
482010
Propuesta pedagógica para la incorporación de conocimientos tradicionales de Ciencias Naturales en Primaria
M Bascopé Julio, NI Caniguan Velarde
Revista electrónica de investigación educativa 18 (3), 161-175, 2016
432016
Curricular guidelines and citizenship attitudes in Latin American students: a comparative analysis
M Bascopé, M Bonhomme, C Cox, JC Castillom, D Miranda
Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud 13 (2), 1169-1190, 2015
372015
¿ Producen mejores resultados las carreras de Pedagogía básica con más años de acreditación?
M Bascopé, M Domínguez, L Meckes, E San Martín
Estudios Públicos, 2012
372012
Procesos de acreditación de pedagogías: un estudio del quehacer de las agencias
M Domínguez, M Bascopé, C Carrillo, E Lorca, G Olave, MÁ Pozo
Calidad en la educación, 53-85, 2012
292012
Future teacher trajectory research: its contribution to teacher education and policy
B Avalos, M Bascopé
Education as Change 18 (sup1), S19-S32, 2014
232014
Place-based STEM education for sustainability: A path towards socioecological resilience
M Bascopé, K Reiss
Sustainability 13 (15), 8414, 2021
212021
Citizenship education in Latin America: priorities of school curricula
C Cox, M Bascopé, JC Castillo, D Miranda, M Bonhomme
UNESCO: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation, 2014
212014
¿ Es la prueba INICIA una medida predictiva de efectividad docente?
E San Martín
112014
National curricular guidelines and citizenship education in schools in Latin American countries
M Bascopé, M Bonhomme, C Cox, JC Castillo, D Miranda
5th IEA International Research Conference, Singapore, 2013
102013
Implementation of Culturally Relevant Science-Based Projects in Preschools and Primary Schools: From Roots to Wings
M Bascope, K Reiss, J Cortés, P Gutierrez
Research Anthology on Early Childhood Development and School Transition in …, 2023
62023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20