Seguir
D Perales
D Perales
Dirección de correo verificada de uqroo.edu.mx
Título
Citado por
Citado por
Año
What's language got to do with it?: A case study of academic language instruction in a high school “English Learner Science” class
KR Bruna, R Vann, MP Escudero
Journal of English for Academic purposes 6 (1), 36-54, 2007
2002007
Tracing convergence and divergence in pairs of Spanish and English research article abstracts: The case of Ibérica
M Perales Escudero, J Swales
Ibérica, 2011
912011
Local assessment: Using genre analysis to validate directed self-placement
AR Gere, L Aull, MDP Escudero, Z Lancaster, E Vander Lei
College Composition & Communication 64 (4), 605-633, 2013
822013
Language teachers’ emergency remote teaching experiences during the COVID-19 confinement
C Juárez-Díaz, M Perales
Profile Issues in TeachersProfessional Development 23 (2), 121-135, 2021
672021
Actitudes lingüísticas hacia la maya y la elección del aprendizaje de un idioma en un sector de población joven de la ciudad de Mérida
EG Sima Lozano, MD Perales Escudero
Península 10 (1), 121-144, 2015
402015
Actitudes de yucatecos bilingües de maya y español hacia la lengua maya y sus hablantes en Mérida, Yucatán
EGS Lozano, MDP Escudero, PAB Ramírez
Estudios de cultura maya 43 (43), 157-179, 2014
362014
EFL teachers’ attitudes towards oral corrective feedback: A case study
L Gómez Argüelles, E Hernández Méndez, MD Perales Escudero
Profile Issues in TeachersProfessional Development 21 (1), 107-120, 2019
352019
Research self-efficacy sources and research motivation in a foreign language university faculty in Mexico: Implications for educational policy
MR Reyes-Cruz, MD Perales-Escudero
Higher Education Research & Development 35 (4), 800-814, 2016
322016
Teaching intercultural awareness in the English as a foreign language classroom: a case study using critical reading
MDP Escudero
Intercultural Education 24 (3), 251-263, 2013
322013
To split or to not split: The split infinitive past and present
MD Perales-Escudero
Journal of English Linguistics 39 (4), 313-334, 2011
242011
Models of reading comprehension and their related pedagogical practices: A discussion of the evidence and a proposal
RIS Cruz, MDP Escudero
Mextesol Journal 36 (2), 1-18, 2012
192012
The English in public elementary schools program of a Mexican state: A critical, exploratory study
MDP Escudero, MR Reyes Cruz, GM Loyo
Current Issues in Language Planning 13 (4), 267-283, 2012
162012
Movimientos retóricos en las conclusiones de tesis de licenciatura en antropología social: un estudio sistémico-funcional
M Perales, E Sima, S Valdez
Escritos: Revista del Centro de Ciencias del Lenguaje 45, 33-60, 2012
162012
Literacy in mexican higher education: Texts and contexts
M Perales-Escudero
Puebla: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, 2010
152010
12 Negotiating identities in a multilingual science class
RJ Vann, KR Bruna, MD Perales
The sociolinguistics of identity, 201, 2006
142006
Enseñanza de estrategias de comprensión inferencial en inglés L2 y su impacto en español L1: Implicaciones teóricas y pedagógicas para la lectura en las disciplinas
MD Perales Escudero, MR Reyes Cruz
Revista mexicana de investigación educativa 19 (61), 599-626, 2014
132014
Pre-service EFL teachers’ conceptions of learning about SLA through online discussion forums and WhatsApp in Blended Learning
RI Sandoval-Cruz, Y Navarro Rangel, JM González Calleros, ...
RELC Journal 53 (1), 165-179, 2022
122022
Foreign language faculty research-related beliefs, perceptions, and research motivation at three Mexican universities
MR Reyes-Cruz, G Murrieta-Loyo, MD Perales-Escudero
Profile Issues in TeachersProfessional Development 20 (2), 35-49, 2018
102018
La comprensión de múltiples textos: Perspectivas y posibilidades para la investigación transdisciplinar
MD Perales-Escudero, NA Vega López
Revista signos 49, 184-204, 2016
92016
Writer-reader interaction in economics abstracts in English and Spanish; Implications for teaching and translation
MD Perales-Escudero
Mextesol Journal 42 (2), 1-16, 2018
82018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20