Seguir
José- Pablo Escobar
Título
Citado por
Citado por
Año
The effects of multimodal texts on science reading comprehension in Chilean fifth-graders: text scaffolding and comprehension skills
A Meneses, JP Escobar, S Véliz
International Journal of Science Education 40 (18), 2226-2244, 2018
672018
Impact of a computer-based intervention in Chilean children at risk of manifesting reading difficulties/Impacto de una intervención basada en ordenador en niños chilenos con …
R Rosas, JP Escobar, MP Ramírez, A Meneses, A Guajardo
Journal for the Study of Education and Development 40 (1), 158-188, 2017
50*2017
¿ Pruebas tradicionales o evaluación invisible a través del juego?: Nuevas fronteras de la evaluación cognitiva
R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ...
Psykhe (Santiago) 24 (1), 1-11, 2015
462015
The role of executive functions in the relation between socioeconomic level and the development of reading and maths skills/El rol de las funciones ejecutivas en la relación …
JP Escobar, R Rosas-Díaz, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, ...
Culture and Education 30 (2), 368-392, 2018
35*2018
Requisitos, retos y oportunidades en el contexto del desarrollo de nuevas tecnologías con niños para niños con discapacidad
JP Escobar, R Arroyo, C Benavente, R Díaz, M Garolera, A Sepúlveda, ...
Revista de Educación Inclusiva 9 (3), 127-143, 2016
292016
Los componentes de la velocidad de denominación y su relación con la comprensión lectora en español
JP Escobar, R Rosas
Ocnos. Revista de estudios sobre lectura 17 (2), 7-19, 2018
252018
Construcción y validación de una prueba de evaluación de competencia lectora inicial basada en computador
R Rosas, L Medina, A Meneses, A Guajardo, S Cuchacovich, P Escobar
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL) 48 (1 …, 2011
242011
How transparent is Spanish orthography?/¿ Cuán transparente es nuestra ortografía castellana?
L Bravo-Valdivieso, JP Escobar
Studies in Psychology 35 (3), 442-449, 2014
222014
Initial reading predictors in Spanish according to SES: is semi-transparency sufficient to explain performance?/Predictores de la lectura inicial en español según NSE:¿ es …
JP Escobar, A Meneses
Studies in Psychology 35 (3), 625-635, 2014
22*2014
Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento
JP Escobar, M Tenorio
Revista Médica Clínica Las Condes 33 (5), 473-479, 2022
192022
Impacto de la calidad educativa sobre el desempeño en pruebas de inteligencia de niños con dificultades lectoras
JP Escobar, M Tenorio, F Ceric, R Rosas
Ciencias Psicológicas 8 (1), 17-29, 2014
18*2014
Validación de una prueba computarizada de lectura inicial en niños escolares colombianos
N Cadavid-Ruiz, MC Quijano-Martinez, Escobar, Pablo, R Rosas, ...
Ocnos. Revista de Estudios sobre Lectura 15 (2), 98-109, 2016
122016
Testing of a Drawing Toy for Children with Blindness: The Kuwu Experience.
JP Escobar, C Castro, M Garolera, A Sepúlveda, MS Cruz, R Rosas
International Journal of Early Childhood Special Education 13 (1), 2021
92021
Direct and indirect effects of inhibition and flexibility to Reading comprehension, Reading fluency, and decoding in Spanish
JP Escobar, R Rosas Díaz
Reading Psychology 44 (2), 117-144, 2023
72023
Evaluating the rapid automatized naming and arithmetical fluency relationship in Chilean first grade students
JP Escobar, F Porflitt, F Ceric
Educational Psychology 41 (6), 730-747, 2021
72021
Tecnología educativa para educación especial: una perspectiva histórico cultural para el diseño de programas
R Rosas, P Escobar
Arnaiz, P., Hurtado, Ma. D. y Soto, FJ (Coords.) 25, 2010
72010
Domain‐general and reading‐specific cognitive flexibility and its relation with other executive functions: Contributions to science text reading comprehension
JP Escobar, A Meneses, E Hugo, AT Barber, M Montenegro
Journal of Research in Reading 47 (2), 161-180, 2024
42024
Promoting scientific understanding through animated multimodal texts
M Montenegro, A Meneses, S Véliz, JP Escobar, M Garolera, MP Ramírez
Learning from Animations in Science Education: Innovating in Semiotic and …, 2020
42020
Traditional Assessment or Invisible Assessment Using Games? New Frontiers in Cognitive Assessment.
R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ...
Psykhe 24 (1), 2015
32015
Direct and Indirect Effects of Inhibition, Working Memory and Cognitive Flexibility on Reading Comprehension of Narrative and Expository Texts: Same or Different Effects?
JP Escobar, V Espinoza
Reading & Writing Quarterly, 1-17, 2024
22024
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20