The effects of multimodal texts on science reading comprehension in Chilean fifth-graders: text scaffolding and comprehension skills A Meneses, JP Escobar, S Véliz International Journal of Science Education 40 (18), 2226-2244, 2018 | 67 | 2018 |
Impact of a computer-based intervention in Chilean children at risk of manifesting reading difficulties/Impacto de una intervención basada en ordenador en niños chilenos con … R Rosas, JP Escobar, MP Ramírez, A Meneses, A Guajardo Journal for the Study of Education and Development 40 (1), 158-188, 2017 | 50* | 2017 |
¿ Pruebas tradicionales o evaluación invisible a través del juego?: Nuevas fronteras de la evaluación cognitiva R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ... Psykhe (Santiago) 24 (1), 1-11, 2015 | 46 | 2015 |
The role of executive functions in the relation between socioeconomic level and the development of reading and maths skills/El rol de las funciones ejecutivas en la relación … JP Escobar, R Rosas-Díaz, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, ... Culture and Education 30 (2), 368-392, 2018 | 35* | 2018 |
Requisitos, retos y oportunidades en el contexto del desarrollo de nuevas tecnologías con niños para niños con discapacidad JP Escobar, R Arroyo, C Benavente, R Díaz, M Garolera, A Sepúlveda, ... Revista de Educación Inclusiva 9 (3), 127-143, 2016 | 29 | 2016 |
Los componentes de la velocidad de denominación y su relación con la comprensión lectora en español JP Escobar, R Rosas Ocnos. Revista de estudios sobre lectura 17 (2), 7-19, 2018 | 25 | 2018 |
Construcción y validación de una prueba de evaluación de competencia lectora inicial basada en computador R Rosas, L Medina, A Meneses, A Guajardo, S Cuchacovich, P Escobar Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL) 48 (1 …, 2011 | 24 | 2011 |
How transparent is Spanish orthography?/¿ Cuán transparente es nuestra ortografía castellana? L Bravo-Valdivieso, JP Escobar Studies in Psychology 35 (3), 442-449, 2014 | 22 | 2014 |
Initial reading predictors in Spanish according to SES: is semi-transparency sufficient to explain performance?/Predictores de la lectura inicial en español según NSE:¿ es … JP Escobar, A Meneses Studies in Psychology 35 (3), 625-635, 2014 | 22* | 2014 |
Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento JP Escobar, M Tenorio Revista Médica Clínica Las Condes 33 (5), 473-479, 2022 | 19 | 2022 |
Impacto de la calidad educativa sobre el desempeño en pruebas de inteligencia de niños con dificultades lectoras JP Escobar, M Tenorio, F Ceric, R Rosas Ciencias Psicológicas 8 (1), 17-29, 2014 | 18* | 2014 |
Validación de una prueba computarizada de lectura inicial en niños escolares colombianos N Cadavid-Ruiz, MC Quijano-Martinez, Escobar, Pablo, R Rosas, ... Ocnos. Revista de Estudios sobre Lectura 15 (2), 98-109, 2016 | 12 | 2016 |
Testing of a Drawing Toy for Children with Blindness: The Kuwu Experience. JP Escobar, C Castro, M Garolera, A Sepúlveda, MS Cruz, R Rosas International Journal of Early Childhood Special Education 13 (1), 2021 | 9 | 2021 |
Direct and indirect effects of inhibition and flexibility to Reading comprehension, Reading fluency, and decoding in Spanish JP Escobar, R Rosas Díaz Reading Psychology 44 (2), 117-144, 2023 | 7 | 2023 |
Evaluating the rapid automatized naming and arithmetical fluency relationship in Chilean first grade students JP Escobar, F Porflitt, F Ceric Educational Psychology 41 (6), 730-747, 2021 | 7 | 2021 |
Tecnología educativa para educación especial: una perspectiva histórico cultural para el diseño de programas R Rosas, P Escobar Arnaiz, P., Hurtado, Ma. D. y Soto, FJ (Coords.) 25, 2010 | 7 | 2010 |
Domain‐general and reading‐specific cognitive flexibility and its relation with other executive functions: Contributions to science text reading comprehension JP Escobar, A Meneses, E Hugo, AT Barber, M Montenegro Journal of Research in Reading 47 (2), 161-180, 2024 | 4 | 2024 |
Promoting scientific understanding through animated multimodal texts M Montenegro, A Meneses, S Véliz, JP Escobar, M Garolera, MP Ramírez Learning from Animations in Science Education: Innovating in Semiotic and …, 2020 | 4 | 2020 |
Traditional Assessment or Invisible Assessment Using Games? New Frontiers in Cognitive Assessment. R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ... Psykhe 24 (1), 2015 | 3 | 2015 |
Direct and Indirect Effects of Inhibition, Working Memory and Cognitive Flexibility on Reading Comprehension of Narrative and Expository Texts: Same or Different Effects? JP Escobar, V Espinoza Reading & Writing Quarterly, 1-17, 2024 | 2 | 2024 |