Follow
José- Pablo Escobar
Title
Cited by
Cited by
Year
The effects of multimodal texts on science reading comprehension in Chilean fifth-graders: text scaffolding and comprehension skills
A Meneses, JP Escobar, S Véliz
International Journal of Science Education 40 (18), 2226-2244, 2018
612018
Impact of a computer-based intervention in Chilean children at risk of manifesting reading difficulties/Impacto de una intervención basada en ordenador en niños chilenos con …
R Rosas, JP Escobar, MP Ramírez, A Meneses, A Guajardo
Journal for the Study of Education and Development 40 (1), 158-188, 2017
47*2017
¿ Pruebas tradicionales o evaluación invisible a través del juego?: Nuevas fronteras de la evaluación cognitiva
R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ...
Psykhe (Santiago) 24 (1), 1-11, 2015
442015
The role of executive functions in the relation between socioeconomic level and the development of reading and maths skills/El rol de las funciones ejecutivas en la relación …
JP Escobar, R Rosas-Díaz, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, ...
Culture and Education 30 (2), 368-392, 2018
32*2018
Requisitos, retos y oportunidades en el contexto del desarrollo de nuevas tecnologías con niños para niños con discapacidad
JP Escobar, R Arroyo, C Benavente, R Díaz, M Garolera, A Sepúlveda, ...
Revista de Educación Inclusiva 9 (3), 127-143, 2016
282016
Los componentes de la velocidad de denominación y su relación con la comprensión lectora en español
JP Escobar, R Rosas
Ocnos. Revista de estudios sobre lectura 17 (2), 7-19, 2018
232018
Construcción y validación de una prueba de evaluación de competencia lectora inicial basada en computador
R Rosas, L Medina, A Meneses, A Guajardo, S Cuchacovich, P Escobar
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL) 48 (1 …, 2011
232011
Initial reading predictors in Spanish according to SES: is semi-transparency sufficient to explain performance?/Predictores de la lectura inicial en español según NSE:¿ es …
JP Escobar, A Meneses
Studies in Psychology 35 (3), 625-635, 2014
22*2014
How transparent is Spanish orthography?/¿ Cuán transparente es nuestra ortografía castellana?
L Bravo-Valdivieso, JP Escobar
Studies in Psychology 35 (3), 442-449, 2014
212014
Trastornos específicos del aprendizaje: origen, identificación y acompañamiento
JP Escobar, M Tenorio
Revista Médica Clínica Las Condes 33 (5), 473-479, 2022
202022
Impacto de la calidad educativa sobre el desempeño en pruebas de inteligencia de niños con dificultades lectoras
JP Escobar, M Tenorio, F Ceric, R Rosas
Ciencias Psicológicas 8 (1), 17-29, 2014
18*2014
Validación de una prueba computarizada de lectura inicial en niños escolares colombianos
N Cadavid-Ruiz, MC Quijano-Martinez, Escobar, Pablo, R Rosas, ...
Ocnos. Revista de Estudios sobre Lectura 15 (2), 98-109, 2016
112016
Testing of a Drawing Toy for Children with Blindness: The Kuwu Experience.
JP Escobar, C Castro, M Garolera, A Sepúlveda, MS Cruz, R Rosas
International Journal of Early Childhood Special Education 13 (1), 2021
82021
Tecnología educativa para educación especial: una perspectiva histórico cultural para el diseño de programas
R Rosas, P Escobar
Arnaiz, P., Hurtado, Ma. D. y Soto, FJ (Coords.) 25, 2010
72010
Evaluating the rapid automatized naming and arithmetical fluency relationship in Chilean first grade students
JP Escobar, F Porflitt, F Ceric
Educational Psychology 41 (6), 730-747, 2021
62021
Direct and indirect effects of inhibition and flexibility to Reading comprehension, Reading fluency, and decoding in Spanish
JP Escobar, R Rosas Díaz
Reading Psychology 44 (2), 117-144, 2023
52023
Domain‐general and reading‐specific cognitive flexibility and its relation with other executive functions: Contributions to science text reading comprehension
JP Escobar, A Meneses, E Hugo, AT Barber, M Montenegro
Journal of Research in Reading 47 (2), 161-180, 2024
42024
Promoting scientific understanding through animated multimodal texts
M Montenegro, A Meneses, S Véliz, JP Escobar, M Garolera, MP Ramírez
Learning from Animations in Science Education: Innovating in Semiotic and …, 2020
42020
Traditional Assessment or Invisible Assessment Using Games? New Frontiers in Cognitive Assessment.
R Rosas, F Ceric, A Aparicio, P Arango, R Arroyo, C Benavente, ...
Psykhe 24 (1), 2015
32015
Study of a set of reading precursors among Chilean children with Down syndrome
PS Arango, JP Escobar, P Orellana, A Aparicio, K Strasser, R Rosas, ...
Frontiers in Psychology 14, 1090710, 2023
22023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20