El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática JH Arcos, R Borromeo-Ferri, JJF Mena-Lorca Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2018 | 51 | 2018 |
Mathematical thinking styles—the advantage of analytic thinkers when learning mathematics J Huincahue, R Borromeo-Ferri, P Reyes-Santander, V Garrido-Véliz Education Sciences 11 (6), 289, 2021 | 28 | 2021 |
A category of modelling: the uses of mathematical knowledge in different scenarios and the learning of mathematics F Cordero, EJ Mendoza-Higuera, I Pérez-Oxté, J Huincahue, ... Mathematical Modelling Programs in Latin America: A Collaborative Context …, 2022 | 19* | 2022 |
Propuesta de modelación matemática en la formación de profesores y bases para una variedad de modelación desde la teoría Socioepistemológica J Arcos Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 2017 | 17 | 2017 |
A two-patch model for the optimal management of a fishing resource considering a marine protected area E González-Olivares, J Huincahue-Arcos Nonlinear Analysis: Real World Applications 12 (5), 2489-2499, 2011 | 17 | 2011 |
Thinking styles and computer engineering training: An empirical study H Jaime, GP Claudio, GV Viviana International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and …, 2019 | 15 | 2019 |
Mathematics teacher’perceptions and adaptations in developing online classes-ideas for teacher training C Guerrero-Ortiz, J Huincahue Journal of physics: conference series 1702 (1), 012019, 2020 | 10 | 2020 |
Computational problems in Engineering N Mastorakis, V Mladenov Springer International Publishing, 2014 | 8 | 2014 |
Modelación matemática en la formación inicial de profesores J Huincahue, J Mena-Lorca Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile, 2014 | 8 | 2014 |
Errores matemáticos persistentes al ingresar en la formación inicial de profesores de matemática: El caso de la linealidad M Aguerrea, ME Solís, J Huincahue Uniciencia 36 (1), 49-65, 2022 | 7* | 2022 |
Interdisciplinarity, Mathematical Modelling, and Poincare’s work: Comparing conceptions about knowledge construction J Huincahue, K Vilches Journal of Physics: Conference Series 1160 (1), 012009, 2019 | 7 | 2019 |
Modeling in education: new perspectives opened by the theory of mathematical working spaces JB Lagrange, J Huincahue, G Psycharis Mathematical Work in Educational Context: The Perspective of the Theory of …, 2022 | 6 | 2022 |
Double Allee effects on prey in a modified Rosenzweig-MacArthur predator-prey model E González-Olivares, J Huincahue-Arcos Computational Problems in Engineering, 105-119, 2014 | 6 | 2014 |
Tránsitos al ajustar modelos matemáticos interdisciplinares: el caso de la alfabetización financiera A Cabrera-Baquedano, J Huincahue, C Gaete-Peralta Uniciencia 36 (1), 702-721, 2022 | 5* | 2022 |
Thinking styles and engineering: Proposals for strengthening the professional training of engineers through physics courses C Gaete-Peralta, J Huincahue Journal of Physics: Conference Series 1702 (1), 012020, 2020 | 5 | 2020 |
Tipos de representaciones externalizadas durante el proceso de modelación: el caso del ciclo de modelación Blum-Borromeo. Premisa, 17 (67) J Huincahue | 4 | 2015 |
The Rosenzweig-MacArthur predation model with double Allee effects on prey J Huincahue-Arcos, E González-Olivares Proceedings of the International Conference on Applied Mathematics and …, 2013 | 4 | 2013 |
Interdisciplina en Educación Matemática–Características genuinas de la práctica interdisciplinar académica J Huincahue Revista Chilena de Educación Matemática 14 (2), 59-68, 2022 | 2 | 2022 |
Propuesta didáctica en patrones: visión desde las competencias en modelación matemática J Huincahue, G Guerra-Silva Jornadas Nacionales de Educación Matemática XIX, 378-382, 2016 | 2 | 2016 |
Mathematical Modeling in Interdisciplinary Academic Scenarios: Components for Task Construction J Huincahue, C Gaete-Peralta Researching Mathematical Modelling Education in Disruptive Times, 583-593, 2024 | 1 | 2024 |