Follow
Jaime A. Huincahue Arcos
Jaime A. Huincahue Arcos
Verified email at ucm.cl
Title
Cited by
Cited by
Year
El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática
JH Arcos, R Borromeo-Ferri, JJF Mena-Lorca
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2018
352018
A two-patch model for the optimal management of a fishing resource considering a marine protected area
E González-Olivares, J Huincahue-Arcos
Nonlinear Analysis: Real World Applications 12 (5), 2489-2499, 2011
162011
Propuesta de modelación matemática en la formación de profesores y bases para una variedad de modelación desde la teoría Socioepistemológica
J Arcos
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 2017
132017
A category of modelling: the uses of mathematical knowledge in different scenarios and the learning of mathematics
F Cordero, EJ Mendoza-Higuera, I Pérez-Oxté, J Huincahue, ...
Mathematical Modelling Programs in Latin America: A Collaborative Context …, 2022
12*2022
Thinking styles and computer engineering training: An empirical study
J Huincahue, CA Gaete-Peralta, V Garrido-Véliz
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and …, 2019
92019
Modelación matemática en la formación inicial de profesores
J Huincahue, J Mena-Lorca
SOCHIEM, 2015
72015
Mathematical thinking styles—the advantage of analytic thinkers when learning mathematics
J Huincahue, R Borromeo-Ferri, P Reyes-Santander, V Garrido-Véliz
Education Sciences 11 (6), 289, 2021
62021
Double Allee effects on prey in a modified Rosenzweig-MacArthur predator-prey model
E González-Olivares, J Huincahue-Arcos
Computational Problems in Engineering, 105-119, 2014
62014
Mathematics teacher’perceptions and adaptations in developing online classes-ideas for teacher training
C Guerrero-Ortiz, J Huincahue
Journal of physics: conference series 1702 (1), 012019, 2020
52020
Computational Problems in Engineering
N Mastorakis, V Mladenov
Springer International Publishing, 2014
52014
Interdisciplinarity, Mathematical Modelling, and Poincare’s work: Comparing conceptions about knowledge construction
J Huincahue, K Vilches
Journal of Physics: Conference Series 1160 (1), 012009, 2019
42019
Tipos de representaciones externalizadas durante el proceso de modelación: el caso del ciclo de modelación Blum-Borromeo
J Huincahue
Premisa 67, 29-40, 2015
42015
Modeling in education: new perspectives opened by the theory of mathematical working spaces
JB Lagrange, J Huincahue, G Psycharis
Mathematical Work in Educational Context: The Perspective of the Theory of …, 2022
32022
The Rosenzweig-MacArthur predation model with double Allee effects on prey
J Huincahue-Arcos, E González-Olivares
Proceedings of the International Conference on Applied Mathematics and …, 2013
32013
Propuesta didáctica en patrones: visión desde las competencias en modelación matemáticas
J Huincahue, G Guerra-Silva
SOCHIEM, 2015
22015
Tránsitos al ajustar modelos matemáticos interdisciplinares: el caso de la alfabetización financiera
A Cabrera-Baquedano, J Huincahue, C Gaete-Peralta
Uniciencia 36 (1), 702-721, 2022
12022
Persistent mathematical errors when entering initial teacher math training: the linearity case
M Aguerrea, ME Solís, J Huincahue
Uniciencia 36 (1), 49-65, 2022
12022
Interdisciplina en Educación Matemática–Características genuinas de la práctica interdisciplinar académica
J Huincahue
Revista Chilena de Educación Matemática 14 (2), 59-68, 2022
12022
Thinking styles and engineering: proposals for strengthening the professional training of engineers through physics courses
C Gaete-Peralta, J Huincahue
Journal of Physics: Conference Series 1702 (1), 012020, 2020
12020
Distribución Normal: Análisis histórico-epistemológico e implicaciones didácticas.
N LEMUS-CORTEZ, J HUINCAHUE
UCMaule-Revista Académica de la Universidad Católica del Maule, 2019
12019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20