Seguir
Marcos J.Gómez
Marcos J.Gómez
Dirección de correo verificada de unc.edu.ar
Título
Citado por
Citado por
Año
A comparison of preschool and elementary school children learning computer science concepts through a multilanguage robot programming platform
C Martinez, MJ Gomez, L Benotti
Proceedings of the 2015 ACM Conference on Innovation and Technology in …, 2015
772015
The effect of a web-based coding tool with automatic feedback on students' performance and perceptions
L Benotti, F Aloi, F Bulgarelli, MJ Gomez
Proceedings of the 49th ACM technical symposium on computer science …, 2018
612018
Lessons learned on computer science teachers professional development
MC Martinez, MJ Gomez, M Moresi, L Benotti
Proceedings of the 2016 ACM conference on innovation and technology in …, 2016
422016
Understanding the benefits of game jams: Exploring the potential for engaging young learners in STEM
A Fowler, J Pirker, I Pollock, BC De Paula, ME Echeveste, MJ Gómez
Proceedings of the 2016 ITiCSE working group reports, 119-135, 2016
402016
Text-based programming in elementary school: a comparative study of programming abilities in children with and without block-based experience
MJ Gomez, M Moresi, L Benotti
Proceedings of the 2019 ACM Conference on Innovation and Technology in …, 2019
312019
UNC++Duino: A Kit for Learning to Program Robots in Python and C++ Starting from Blocks
L Benotti, MJ Gómez, C Martínez
Robotics in Education: Research and Practices for Robotics in STEM Education …, 2017
162017
Programar computadoras en educación infantil
MC Martinez, MJ Gomez
Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 40-53 (394), 2018
92018
Aspectos de adquisición de lenguaje en la enseñanza de programación
MJ Gómez
Universidad Nacional de Córdoba, 2020
82020
Predicting students’ difficulties from a piece of code
M Moresi, MJ Gomez, L Benotti
IEEE Transactions on Learning Technologies 14 (3), 386-399, 2021
52021
¿Scratch, Python, o qué? Criterios para elegir un entorno para enseñar a programar a principiantes
MJ Gómez, PE Martínez Lopez
Jornadas Argentinas de Didáctica de las Ciencias de la Computación (JADICC), 101, 2021
32021
Understanding the benefits of game jams
A Fowler, J Pirker, I Pollok, BC de Paula, M Echeveste, M Gómez
Conference presentation in ITiCSE 13, 2013
12013
Hacia un currículum emancipador de las Ciencias de la Computación
C Martínez, E Pablo, MG Borchardt
1
A workshop on artificial intelligence biases and its effect on high school students’ perceptions
MJ Gómez, J Dabbah, L Benotti
International Journal of Child-Computer Interaction, 100710, 2024
2024
Computadoras, Simulaciones y Programas Paralelos en Escuela Primaria
MJ Gómez, N Wolovick
Jornadas Argentinas de Didáctica de las Ciencias de la Computación (JADICC), 2021
2021
La escuela y la brecha de género en la enseñanza de las Ciencias de la Computación
ME Echeveste, MJ Gómez, C Martínez, L Benotti
Jornadas Argentinas de Didáctica de las Ciencias de la Computación (JADICC …, 2021
2021
El impacto en la concepción neutral de la Inteligencia Artificial de un taller para estudiantes de escuela secundaria
MJ Gómez, J Dabbah, A Sanzo
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–16