Consideraciones institucionales sobre la Salud Mental en estudiantes universitarios durante la pandemia de COVID-19 AVVDGÁ Rubia Cobo-Rendón CienciAmérica 9 (2), 277-284, 2020 | 206 | 2020 |
Perceived social support and its effects on changes in the affective and eudaimonic well-being of Chilean university students R Cobo-Rendón, Y López-Angulo, MV Pérez-Villalobos, A Díaz-Mujica Frontiers in psychology 11, 590513, 2020 | 120 | 2020 |
A longitudinal study: Affective wellbeing, psychological wellbeing, self‐efficacy and academic performance among first‐year undergraduate students R Cobo‐Rendón, MV Pérez‐Villalobos, D Páez‐Rovira, M Gracia‐Leiva Scandinavian journal of psychology 61 (4), 518-526, 2020 | 111 | 2020 |
Bienestar psicológico en adolescentes: relaciones con autoestima, autoeficacia, malestar psicológico y síntomas depresivos DG Álvarez, MJ Soler, RCC Rendón Revista de orientación educacional 33 (63), 23-43, 2019 | 76 | 2019 |
Return to university classrooms with blended learning: A possible post-pandemic COVID-19 scenario R Cobo-Rendón, C Bruna Jofre, K Lobos, N Cisternas San Martin, ... Frontiers in education 7, 957175, 2022 | 74 | 2022 |
Revisión sistemática de la habilidad de autocontrol del estudiante y su rendimiento académico en la vida universitaria MV Pérez-Villalobos, RC Cobo-Rendón, FM Sáez, AE Díaz-Mujica Formación universitaria 11 (3), 49-62, 2018 | 56 | 2018 |
Caracterización psicosocial y salud mental en familias de escolares chilenos durante el aislamiento físico por la COVID-19 F Sáez-Delgado, C Olea-González, J Mella-Norambuena, ... Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 9 (3), 281-300, 2020 | 49 | 2020 |
Expectations and experiences with online education during the COVID-19 pandemic in university students K Lobos, R Cobo-Rendón, J Mella-Norambuena, A Maldonado-Trapp, ... Frontiers in psychology 12, 815564, 2022 | 47 | 2022 |
Programa de psicología positiva sobre el bienestar psicológico aplicado a personal educativo D García-Álvarez, MJ Soler, L Achard-Braga, R Cobo-Rendón Revista Electrónica Educare 24 (1), 370-393, 2020 | 47 | 2020 |
Smartphone use among undergraduate STEM students during COVID-19: An opportunity for higher education? J Mella-Norambuena, R Cobo-Rendón, K Lobos, F Sáez-Delgado, ... Education Sciences 11 (8), 417, 2021 | 43 | 2021 |
Emotional intelligence and academic self-efficacy in relation to the psychological well-being of university students during COVID-19 in Venezuela D García-Álvarez, J Hernández-Lalinde, R Cobo-Rendón Frontiers in psychology 12, 759701, 2021 | 40 | 2021 |
Professors' expectations about online education and its relationship with characteristics of university entrance and students' academic performance during the COVID-19 pandemic K Lobos Peña, C Bustos-Navarrete, R Cobo-Rendón, ... Frontiers in Psychology 12, 642391, 2021 | 39 | 2021 |
Apoyo social, autonomía, compromiso académico e intención de abandono en estudiantes universitarios de primer año Y López-Angulo, RC Cobo-Rendón, MV Pérez-Villalobos, AE Díaz-Mujica Formación universitaria 14 (3), 139-148, 2021 | 38 | 2021 |
Apoyo social, sexo y área del conocimiento en el rendimiento académico autopercibido de estudiantes universitarios chilenos Y López-Angulo, MV Pérez-Villalobos, RC Cobo-Rendón, AE Díaz-Mujica Formación universitaria 13 (3), 11-18, 2020 | 38 | 2020 |
Propiedades psicométricas del PERMA-Profiler para la medición del bienestar en una muestra de estudiantes universitarios chilenos R Cobo-Rendón, MV Pérez-Villalobos, A Díaz-Mujica Revista Ciencias de la Salud 18 (1), 119-133, 2020 | 30 | 2020 |
Análisis bifactorial de la escala de participación escolar en una muestra de escolares chilenos C Pérez-Salas, D Sirlopú, R Cobo, A Awad Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica …, 2018 | 26* | 2018 |
Variables sociocognitivas y su relación con la actividad física en estudiantes universitarios chilenos (Sociocognitive variables and their relationship with physical activity … JA Mella Norambuena, G Nazar Carter, F Sáez Delgado, ... Retos 40, 76-85, 2020 | 25 | 2020 |
Design, validity and effect of an intra-curricular program for facilitating self-regulation of learning competences in university students with the support of the 4planning app K Lobos, F Sáez-Delgado, D Bruna, R Cobo-Rendón, A Díaz-Mujica Education Sciences 11 (8), 449, 2021 | 24 | 2021 |
Efectos del Programa Creciendo Fuertes sobre el bienestar psicológico y autoeficacia generalizada en adolescentes: estudio preliminar D García Álvarez, MJ Soler, R Cobo-Rendón Búsqueda 5 (1), 1-20, 2018 | 23 | 2018 |
Longitudinal analysis of teacher technology acceptance and its relationship to resource viewing and academic performance of college students during the COVID-19 pandemic R Cobo-Rendon, K Lobos Peña, J Mella-Norambuena, ... Sustainability 13 (21), 12167, 2021 | 21 | 2021 |