Follow
Rubia Cobo-Rendon
Rubia Cobo-Rendon
Verified email at udd.cl
Title
Cited by
Cited by
Year
Consideraciones institucionales sobre la Salud Mental en estudiantes universitarios durante la pandemia de COVID-19
AVVDGÁ Rubia Cobo-Rendón
CienciAmérica 9 (2), 277-284, 2020
2062020
Perceived social support and its effects on changes in the affective and eudaimonic well-being of Chilean university students
R Cobo-Rendón, Y López-Angulo, MV Pérez-Villalobos, A Díaz-Mujica
Frontiers in psychology 11, 590513, 2020
1202020
A longitudinal study: Affective wellbeing, psychological wellbeing, self‐efficacy and academic performance among first‐year undergraduate students
R Cobo‐Rendón, MV Pérez‐Villalobos, D Páez‐Rovira, M Gracia‐Leiva
Scandinavian journal of psychology 61 (4), 518-526, 2020
1112020
Bienestar psicológico en adolescentes: relaciones con autoestima, autoeficacia, malestar psicológico y síntomas depresivos
DG Álvarez, MJ Soler, RCC Rendón
Revista de orientación educacional 33 (63), 23-43, 2019
762019
Return to university classrooms with blended learning: A possible post-pandemic COVID-19 scenario
R Cobo-Rendón, C Bruna Jofre, K Lobos, N Cisternas San Martin, ...
Frontiers in education 7, 957175, 2022
742022
Revisión sistemática de la habilidad de autocontrol del estudiante y su rendimiento académico en la vida universitaria
MV Pérez-Villalobos, RC Cobo-Rendón, FM Sáez, AE Díaz-Mujica
Formación universitaria 11 (3), 49-62, 2018
562018
Caracterización psicosocial y salud mental en familias de escolares chilenos durante el aislamiento físico por la COVID-19
F Sáez-Delgado, C Olea-González, J Mella-Norambuena, ...
Revista Internacional de Educación para la Justicia Social 9 (3), 281-300, 2020
492020
Expectations and experiences with online education during the COVID-19 pandemic in university students
K Lobos, R Cobo-Rendón, J Mella-Norambuena, A Maldonado-Trapp, ...
Frontiers in psychology 12, 815564, 2022
472022
Programa de psicología positiva sobre el bienestar psicológico aplicado a personal educativo
D García-Álvarez, MJ Soler, L Achard-Braga, R Cobo-Rendón
Revista Electrónica Educare 24 (1), 370-393, 2020
472020
Smartphone use among undergraduate STEM students during COVID-19: An opportunity for higher education?
J Mella-Norambuena, R Cobo-Rendón, K Lobos, F Sáez-Delgado, ...
Education Sciences 11 (8), 417, 2021
432021
Emotional intelligence and academic self-efficacy in relation to the psychological well-being of university students during COVID-19 in Venezuela
D García-Álvarez, J Hernández-Lalinde, R Cobo-Rendón
Frontiers in psychology 12, 759701, 2021
402021
Professors' expectations about online education and its relationship with characteristics of university entrance and students' academic performance during the COVID-19 pandemic
K Lobos Peña, C Bustos-Navarrete, R Cobo-Rendón, ...
Frontiers in Psychology 12, 642391, 2021
392021
Apoyo social, autonomía, compromiso académico e intención de abandono en estudiantes universitarios de primer año
Y López-Angulo, RC Cobo-Rendón, MV Pérez-Villalobos, AE Díaz-Mujica
Formación universitaria 14 (3), 139-148, 2021
382021
Apoyo social, sexo y área del conocimiento en el rendimiento académico autopercibido de estudiantes universitarios chilenos
Y López-Angulo, MV Pérez-Villalobos, RC Cobo-Rendón, AE Díaz-Mujica
Formación universitaria 13 (3), 11-18, 2020
382020
Propiedades psicométricas del PERMA-Profiler para la medición del bienestar en una muestra de estudiantes universitarios chilenos
R Cobo-Rendón, MV Pérez-Villalobos, A Díaz-Mujica
Revista Ciencias de la Salud 18 (1), 119-133, 2020
302020
Análisis bifactorial de la escala de participación escolar en una muestra de escolares chilenos
C Pérez-Salas, D Sirlopú, R Cobo, A Awad
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psicológica …, 2018
26*2018
Variables sociocognitivas y su relación con la actividad física en estudiantes universitarios chilenos (Sociocognitive variables and their relationship with physical activity …
JA Mella Norambuena, G Nazar Carter, F Sáez Delgado, ...
Retos 40, 76-85, 2020
252020
Design, validity and effect of an intra-curricular program for facilitating self-regulation of learning competences in university students with the support of the 4planning app
K Lobos, F Sáez-Delgado, D Bruna, R Cobo-Rendón, A Díaz-Mujica
Education Sciences 11 (8), 449, 2021
242021
Efectos del Programa Creciendo Fuertes sobre el bienestar psicológico y autoeficacia generalizada en adolescentes: estudio preliminar
D García Álvarez, MJ Soler, R Cobo-Rendón
Búsqueda 5 (1), 1-20, 2018
232018
Longitudinal analysis of teacher technology acceptance and its relationship to resource viewing and academic performance of college students during the COVID-19 pandemic
R Cobo-Rendon, K Lobos Peña, J Mella-Norambuena, ...
Sustainability 13 (21), 12167, 2021
212021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20