Rodrigo Troncoso
Rodrigo Troncoso
Dirección de correo verificada de udd.cl
TítuloCitado porAño
Impacts of vehicle restrictions on urban transport flows: the case of Santiago, Chile
L de Grange, R Troncoso
Transport Policy 18 (6), 862-869, 2011
652011
Effects of environmental alerts and pre-emergencies on pollutant concentrations in Santiago, Chile
R Troncoso, L De Grange, LA Cifuentes
Atmospheric environment 61, 550-557, 2012
312012
Gravity model estimation with proxy variables and the impact of endogeneity on transportation planning
L de Grange, R Troncoso, A Ibeas, F González
Transportation Research Part A: Policy and Practice 43 (2), 105-116, 2009
272009
Aggregate estimation of the price elasticity of demand for public transport in integrated fare systems: The case of Transantiago
L de Grange, F González, JC Muñoz, R Troncoso
Transport Policy 29, 178-185, 2013
222013
An empirical evaluation of the impact of three urban transportation policies on transit use
L De Grange, R Troncoso, F González
Transport Policy 22, 11-19, 2012
202012
Transferencias condicionadas en Chile: una positiva evaluación del programa Ingreso Ético Familiar
P Henoch, R Troncoso
Desarrollo económico y pobreza en América Latina: el rol de los planes …, 2012
122012
A logit model with endogenous explanatory variables and network externalities
L de Grange, F González, I Vargas, R Troncoso
Networks and Spatial Economics 15 (1), 89-116, 2015
92015
Límites de la tarificación vial
L De Grange, R Troncoso
EURE (Santiago) 41 (122), 167-184, 2015
6*2015
Fare evasion in public transport: A time series approach
R Troncoso, L de Grange
Transportation Research Part A: Policy and Practice 100, 311-318, 2017
52017
Indicadores de inclusión socioeconómica del sistema escolar chileno
MP Arzola, R Troncoso
Libertad y Desarrollo. Serie Informe Social, 2013
52013
Efecto de la dependencia del colegio sobre la evolución de los puntajes en el SIMCE
MP Arzola, R Troncoso
Libertad y Desarrollo. Serie Informe Social, 2011
52011
Evolución de la Pobreza y Focalización de los Subsidios.¿ Por qué hay más Pobres en Chile?
P Henoch, R Troncoso
Libertad y Desarrollo. Serie de Informe Social, 2010
32010
Estimates of price elasticity of demand for urban freeway use with high-frequency control variables: the case of Santiago, Chile
L de Grange, F González, R Troncoso
Applied Economics 47 (22), 2326-2337, 2015
22015
Cost, production and efficiency in local bus industry: An empirical analysis for the bus system of Santiago
L de Grange, R Troncoso, I Briones
Transportation Research Part A: Policy and Practice 108, 1-11, 2018
12018
Efectos del cambio de voto voluntario a voto obligatorio¿ Por qué los votantes chilenos se quedan en la casa?
E Guzmán, R Troncoso, MÁ Fernández
Universidad del Desarrollo, Documentos de Trabajo 26, 31, 2015
12015
Credit channel and flight to quality in emerging markets: evidence from Chile
R Troncoso
Empirical Economics 41 (1), 183-197, 2011
12011
Estimating the impact of incidents on urban controlled-access highways: an empirical analysis
L de Grange, R Troncoso, N Odeh, F González
Applied Economics 49 (18), 1763-1773, 2017
2017
A Road Pricing Model for Congested Highways Based on Link Densities
L de Grange, R Troncoso, F González
Journal of Advanced Transportation 2017, 2017
2017
Análisis n° 14: Deseconomías de escala en el transporte de buses de Santiago, Chile
R Troncoso
Universidad del Desarrollo. Facultad de Gobierno. Centro de Políticas Públicas, 2017
2017
Análisis n° 3: Impuestos implícitos a hogares indigentes y pobres en Chile, 1990-2013
R Troncoso
Universidad del Desarrollo. Facultad de Gobierno. Centro de Políticas Públicas, 2016
2016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20