Seguir
Claudia Martínez-Araneda
Claudia Martínez-Araneda
Profesor asociado Departamento Ingeniería Informática, Universidad Católica de la Santísima
Dirección de correo verificada de ucsc.cl - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Active Learning in first-year engineering courses at Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile
M Muñoz, C Martínez, C Cárdenas, M Cepeda
Australasian Journal of Engineering Education 19 (1), 27-38, 2013
322013
A CDIO approach to curriculum design of five engineering programs at UCSC
S Loyer, M Muñoz, C Cárdenas, C Martínez, M Cepeda, V Faúndez
Proceedings of the 7th International CDIO Conference, Technical University …, 2011
162011
Detecting aggressiveness in tweets: a hybrid model for detecting cyberbullying in the spanish language
M Lepe-Faúndez, A Segura-Navarrete, C Vidal-Castro, ...
Applied Sciences 11 (22), 10706, 2021
142021
A novel approach to the creation of a labelling lexicon for improving emotion analysis in text
A Segura Navarrete, C Martinez-Araneda, C Vidal-Castro, ...
The Electronic Library 39 (1), 118-136, 2021
142021
Improving the affective analysis in texts: automatic method to detect affective intensity in lexicons based on Plutchik’s wheel of emotions
C Molina Beltrán, AA Segura Navarrete, C Vidal-Castro, ...
The Electronic Library 37 (6), 984-1006, 2019
132019
Adopción de la Iniciativa CDIO en los Planes de Estudio de las Carreras de la Facultad de Ingeniería de la UCSC
C Martinez-Araneda, M Muñoz, C Cárdenas, M Cepeda
Eleventh LACCEI Latin American and Caribbean Conference for Engineering and …, 2013
13*2013
Bringing active learning into engineering curricula: creating a teaching community
C Cárdenas, C Martínez, M Muñoz
Proceedings of the 9th International CDIO Conference, 9-13, 2013
92013
UCSC-NLP at SemEval-2017 Task 4: sense n-grams for sentiment analysis in Twitter
JI Abreu, I Castro, C Martínez, S Oliva, Y Gutiérrez
Proceedings of the 11th International Workshop on Semantic Evaluation …, 2017
72017
ADPT: An active learning method for a programming lab course
C Martínez, M Muñoz
Proceedings of the 10th International CDIO Conference, Universitat …, 2014
62014
Explainable hopfield neural networks using an automatic video-generation system
C Rubio-Manzano, A Segura-Navarrete, C Martinez-Araneda, ...
Applied Sciences 11 (13), 5771, 2021
52021
Towards a holistic model for quality of learning object repositories: a practical application to the indicator of metadata compliance
C Vidal-Castro, AA Segura Navarrete, V Menendez-Dominguez, ...
The Electronic Library 35 (5), 953-976, 2017
52017
CDIO Standards Compliance: Monitoring Perception of Students’ Proficiency Levels
M Muñoz, C Martínez, C Cárdenas
Proceedings of the 13th International CDIO Conference, University of Calgary …, 2017
52017
Seguimiento del logro del perfil de egreso en ingeniería civil informática de la UCSC
M Muñoz, C Martínez
XXIX Congreso Chileno de Educación en Ingeniería UFRO, 2016
52016
Lessons learnt from a CDIO-based curricular reform of the computer science program at the Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile
M Muñoz, C Martínez, C Cárdenas, M Medina
European journal of engineering education 45 (1), 55-72, 2020
42020
Modelo de evaluación de actividades curriculares de un plan de estudios basado en resultados de aprendizaje y competencias
C Cárdenas, M Cepeda, C Martínez, M Muñoz
Sochedi 2011, 2011
42011
Fuzzy linguistic descriptions for execution trace comprehension and their application in an introductory course in artificial intelligence
C Rubio-Manzano, T Lermanda Senoceain, C Martinez-Araneda, ...
Journal of Intelligent & Fuzzy Systems 37 (6), 8397-8415, 2019
32019
A TOOL FOR CDIO STANDARDS COMPLIANCE LEVELS MONITORING
C Martínez-Araneda, M Muñoz, C Cárdenas
P roceedings of the 11 th International CDIO Conference, Chengdu University …, 2015
3*2015
Teach me to play, gamer! Imitative learning in computer games via linguistic description of complex phenomena and decision trees
C Rubio-Manzano, T Lermanda, C Martínez-Araneda, C Vidal, A Segura
Soft Computing 27 (6), 3023-3035, 2023
22023
The role of WordNet similarity in the affective analysis pipeline
A Segura Navarrete, C Vidal-Castro, C Rubio-Manzano, ...
Computación y Sistemas 23 (3), 1021-1031, 2019
22019
Método para medir la credibilidad de los agentes en videojuegos empleando descripción lingüística de de fenómenos complejos y su aplicación como herramienta de apoyo en el …
CR Manzano, T Lermanda, A Segura, CM Araneda, C Vidal
XVIII Conferencia de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial …, 2018
22018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20