Seguir
José Guzmán Hernández
José Guzmán Hernández
Profesor Investigador, Departamento de Matemática Educativa, Cinvestav
Dirección de correo verificada de cinvestav.mx - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Calculators, graphs, gestures and the production of meaning
L Radford, S Demers, J Guzmán, M Cerulli
Proceedings of the 27 Conference of the international group for the …, 2003
1362003
Interpretación de gráficas cartesianas sobre el movimiento desde el punto de vista de la teoría de la objetivación
I Miranda, L Radford, J Guzmán
Educación Matemática 19 (3), 1-26, 2007
752007
Estrategias utilizadas por alumnos de quinto grado para resolver problemas verbales de matemáticas
JCA Palomares, JG Hernández
Educación matemática 17 (1), 33-53, 2005
512005
Estrategias utilizadas por alumnos de quinto grado para resolver problemas verbales de matemáticas
JG Hernández, JCA Palomares
Educación Matemática 17 (1), 5-31, 2005
51*2005
The sensual and the conceptual: Artefact-mediated kinesthetic actions and semiotic activity
L Radford, M Cerulli, S Demers, J Guzmán
Proceedings of the 28 Conference of the International Group for the …, 2004
432004
Relative motion, graphs and the heteroglossic transformation of meanings: A semiotic analysis
L Radford, I Miranda, J Guzmán
Proceedings of the Joint 32nd conference of the international group for the …, 2008
212008
Five steps to zero: Students developing elementary number theory concepts when using calculators
C Kieran, J Guzma’n
Technology-supported mathematics learning environments 1, 35, 2005
182005
The Spontaneous Emergence of Elementary Number-Theoretic Concepts and Techniques in Interaction with Computing Technology
C Kieran, J Guzman
International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2003
182003
Becoming Aware Of Mathematical Gaps In New Curricular Materials: A Resource-Based Analysis Of Teaching Practice
J Guzman, C Kieran
The Mathematics Enthusiast ISSN 1551-3440, 163, 2013
132013
The role of calculators in instrumental genesis: The case of Nicolas and factors and divisors
J Guzmán, C Kieran
PME CONFERENCE 3, 3-041, 2002
132002
Role of task and technology in provoking teacher change: A case of proofs and proving in high school algebra
C Kieran, J Guzmán
Learning through teaching mathematics, 127-152, 2010
122010
Un origen matemático vs. dos orígenes fenomenológicos: la significación del movimiento de objetos respecto del punto (0, 0)
I Miranda, L Radford, J Guzmán
REDIMAT-Journal of Research in Mathematics Education 2 (2), 183-208, 2013
10*2013
Learning about equivalence, equality, and equation in a CAS environment: the interaction of machine techniques, paper-and-pencil techniques, and theorizing
A Boileau, F Hitt, D Tanguay, L Saldanha, J Guzman
102006
El Currículo de Matemáticas en México en la Escuela Media
J Guzmán, F Hitt, M Santos
Currículo y Matemáticas en la Enseñanza Secundaria en lberoamérica, Córdoba …, 2002
92002
Valor pragmático y epistémico de técnicas instrumentadas en la resolución de problemas verbales algebraicos en ambiente de hoja electrónica de cálculo
VV Alejo, JG Hernández
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2012
7*2012
A theoretical model of analysis of rate problems in algebra
J Guzmán, N Bednarz, F Hitt
International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2003
72003
La calculadora con pantalla multilínea y el surgimiento de estrategias numéricas en alumnos de primero, segundo y tercer año de secundaria
JG Hernández, C Kieran, H Squalli
Educación Matemática 15 (2), 105-127, 2003
72003
Valor pragmático y epistémico de técnicas en la resolución de problemas Verbales algebraicos en ambiente de hoja electrónica de cálculo
V Vargas-Alejo, J Guzmán-Hernández
7*
Simplification of rational algebraic expressions in a CAS environment: A technical-theoretical approach
J Guzmán, C Kieran, C Martínez
Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the …, 2011
62011
Orchestrating whole-class discussions in algebra with CAS technology
C Kieran, J Guzmán, A Boileau, D Tanguay, P Drijvers
Proceedings of the Joint Meeting of PME 32, 249-256, 2008
62008
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20