Seguir
Carolina Guerrero-Ortiz
Carolina Guerrero-Ortiz
Dirección de correo verificada de pucv.cl
Título
Citado por
Citado por
Año
Dificultades de los estudiantes en la interpretación de las soluciones de ecuaciones diferenciales ordinarias que modelan un problema
C Guerrero, M Camacho, H Mejía
Enseñanza de las Ciencias 28 (3), 341-352, 2010
382010
Identifying and exploring relationships between contextual situations and ordinary differential equations
M Camacho-Machín, C Guerrero-Ortiz
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 46 …, 2015
252015
Modelación en la enseñanza de las matemáticas: Matemáticos y profesores de matemáticas, sus estrategias
C Guerrero-Ortiz, J Mena-Lorca
Revista electrónica de Investigación en Educación en Ciencias 10 (1), 1-13, 2015
242015
Classroom methodologies for teaching and learning ordinary differential equations: A systemic literature review and bibliometric analysis
E Lozada, C Guerrero-Ortiz, A Coronel, R Medina
Mathematics 9 (7), 745, 2021
192021
Representations of a mathematical model as a means of analysing growth phenomena
C Guerrero-Ortiz, HR Mejía-Velasco, M Camacho-Machín
The Journal of Mathematical Behavior 42, 109-126, 2016
152016
Fostering transit between real world and mathematical world: Some phases on the modelling cycle
C Guerrero-Ortiz, J Mena-Lorca, AM Soto
International Journal of Science and Mathematics Education 16, 1605-1628, 2018
142018
Pre-service mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge: The case of modelling
C Guerrero-Ortiz
Mathematical Modelling Education in East and West, 141-151, 2021
92021
Mathematics teacher’perceptions and adaptations in developing online classes-ideas for teacher training
C Guerrero-Ortiz, J Huincahue
Journal of physics: conference series 1702 (1), 012019, 2020
82020
Pre-service teachers' challenges in implementing mathematical modelling: insights into reality
C Guerrero Ortiz, R Borromero Ferri
Universidad de Granada, 2022
42022
Characterizing tasks for teaching mathematics in dynamic geometry system and modelling environments
C Guerrero-Ortiz, M Camacho-Machín
Mathematics 10 (8), 1239, 2022
42022
Trabajo matemático de profesores universitarios: Heurísticas de solución de una tarea
C Henríquez-Rivas, C Guerrero-Ortiz, A Ávila Barrera
Educación matemática 33 (3), 233-262, 2021
32021
Matices que dan forma a las concepciones sobre la modelación de futuros profesores
C Guerrero-Ortiz, R Aaron
REVISTA ELECTRÓNICA DE INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN EN CIENCIAS, 48-61, 2021
32021
Pre-service mathematics teachers’ learning through designing modelling tasks
C Guerrero-Ortiz
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019
32019
EL ESPACIO DE TRABAJO MATEMÁTICO EN EL ESTUDIO DE PROPIEDADES SINTÉTICAS Y ANALÍTICAS DE LA PARÁBOLA
C Guerrero-Ortiz, C Henríquez-Rivas
Menon. Journal Of Educational Research, 162-178, 2018
32018
Modelling task design: science teachers’ view
C Guerrero-Ortiz, J Mena-Lorca
Mathematical Modelling and Applications: Crossing and Researching Boundaries …, 2017
32017
Difficulties experienced by students in the interpretation of the solutions of ordinary differential equations that models a problem
CG Ortiz, MC Machín, HRM Velasco
Ensenanza de las Ciencias 28 (3), 341-352, 2010
32010
Proposal of a Mathematical Modelling Activity to Facilitate Students’ Learning of Ordinary Differential Equation Concepts
E Lozada, C Guerrero-Ortiz, A Coronel, R Medina
Sustainability 15 (16), 12483, 2023
22023
Los desafíos de los profesores en formación en la implementación de la modelación matemática. Una mirada en torno a la realidad
C Guerrero-Ortiz, RB Ferri
PNA 16 (4), 309-341, 2022
12022
Design modelling tasks in digital environments
C Guerrero-Ortiz, M Camacho-Machín
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2022
12022
Using a dynamic geometry system to integrate analytic and synthetic knowledge in the solution of geometry problems
C Guerrero-Ortiz, A Reyes-Rodríguez, H Espinosa-Pérez
International Journal of Learning Technology 11 (3), 179-197, 2016
12016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20