Javier Pulgar N.
Javier Pulgar N.
Departamento de Física, Universidad del Bío Bío
Dirección de correo verificada de ubiobio.cl - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Creativity and Physics Learning as Product of the Intervention with Conceptual Maps and Gowin’s V Diagram
JAP Neira, IRS Soto
Creative Education 4 (12), 13, 2013
162013
Estrategias cognitivas de aprendizaje significativo en estudiantes de tres titulaciones de Ingeniería Civil de la Universidad del Bío-Bío
IR Sánchez Soto, JA Pulgar Neira, MH Ramírez Díaz
Paradígma 36 (2), 122-145, 2015
152015
Impacto de un programa de renovación metodológica en las estrategias cognitivas y el rendimiento académico en cursos de física universitaria
JA Pulgar, IR Sánchez
Formación universitaria 7 (5), 3-14, 2014
132014
Social networks and academic performance in physics: Undergraduate cooperation enhances ill-structured problem elaboration and inhibits well-structured problem solving
J Pulgar, C Candia, M Leonardi, Paul
PHYSICAL REVIEW PHYSICS EDUCATION RESEARCH 16 (1), 2020
62020
Contextual details, cognitive demand and kinematic concepts: exploring concepts and characteristics of student-generated problems in a university physics course
J Pulgar, A Spina, C Rios, D Harlow
Conference: Physics Education Research Conference 2019, 2020
52020
Physics problems and instructional strategies for developing social networks in university classrooms
J Pulgar, C Rios, C Candia
arXiv preprint arXiv:1904.02840, 2019
42019
Innovative youth: An engineering and literacy integrated approach
DJ Arya, D Harlow, AK Hansen, L Harmon, J McBeath, J Pulgar
Science Scope 40 (9), 82, 2017
42017
Efectividad del aprendizaje basado en problemas en las estrategias de aprendizaje y conocimiento en Física
JAP Neira, IS Soto
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2013
22013
Cooperation is not enough: The role of instructional strategies in cooperative learning in higher education.
J Pulgar, C Candia, P Leonardi
arXiv preprint arXiv:1912.06923, 2019
12019
Impacto de una renovacion metodologica en fisica bajo tecnicas creativas en las estrategias de aprendizaje y la autoestima
IRS Soto, JAP Neira
Revista Paradigma 38 (2), 184-204, 2017
12017
The Impact of Using Derivatives and Integrals in Learning Kinematics at the University
IR Sánchez, JA Pulgar, P Flores
International Journal of Review in Applied and Social Sciences 1 (7), 23-34, 2015
12015
La influencia de mapas conceptuales yv de gowin en la creatividad y el rendimiento académico de la física univer¬ sitaria
JAP Neira, IS Soto
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2013
12013
Investigating how university students collaborate to compose physics problems through structured tasks
J Pulgar, V Fahler, A Spina
PHYSICAL REVIEW PHYSICS EDUCATION RESEARCH 17 (1), 010120, 2021
2021
Creating STEM Learning Opportunities through Partnerships
DB Harlow, A Hansen, J Nation, R Skinner, J Pulgar, A Spina, M McLean, ...
Handbook of Research on STEM Education, 152-165, 2020
2020
Undergrad classroom cooperation and academic performance: Beneficial for real-world-like problems but detrimental for algebra-based problems
J Pulgar, C Candia, P Leonardi
arXiv preprint arXiv:1912.06923, 2019
2019
Problem Solving Processes and Group Effectiveness on a Creative Task: A case study in Physics Education
J Pulgar, A Spina
EdArXiv, 2019
2019
Performance on Well and Ill-Structured Problems in University Physics: The role of Instruction in Cooperative Learning
J Pulgar
UC Santa Barbara, 2019
2019
IMPACTO DE UNA RENOVACION METODOLOGICA EN FISICA BAJO TECNICAS CREATIVAS EN LAS ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE Y LA AUTOESTIMA.
IR Sánchez Soto, JA Pulgar Neira
Paradigma 38 (2), 2017
2017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–18