Seguir
Angelica Risquez
Título
Citado por
Citado por
Año
Using anti‐plagiarism software to promote academic honesty in the context of peer reviewed assignments
A Ledwith, A Risquez
Studies in Higher Education 33 (4), 371-384, 2008
1662008
El rol del mentor en un proceso de mentoría universitaria
N Manzano Soto, AM Martín Cuadrado, MF Sánchez García, ...
Educación XX1: revista de la Facultad de Educación, 2012
1612012
Evaluación de un modelo de orientación tutorial y mentoría en la Educación Superior a distancia
M Sánchez García, N Manzano Soto, A Rísquez, M Suárez Ortega
University of Limerick, 2011
1132011
The jury is still out: Psychoemotional support in peer e-mentoring for transition to university
A Risquez, M Sanchez-Garcia
The Internet and Higher Education 15 (3), 213-221, 2012
772012
Welcome to college? Developing a richer understanding of the transition process for adult first year students using reflective written journals
A Risquez, S Moore, M Morley
Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice 9 (2), 183-204, 2007
732007
‘Thou shalt not plagiarise’: From self-reported views to recognition and avoidance of plagiarism
A Risquez, M O’Dwyer, A Ledwith
Assessment & Evaluation in Higher Education 38 (1), 34-43, 2013
612013
Teaching at college and university: effective strategies and key principles
S Moore, G Walsh, A Rísquez
McGraw-Hill Education (UK), 2007
562007
Estrategias de aprendizaje y autorregulación motivacional: identificación de perfiles para la orientación de estudiantes universitarios de nuevo ingreso
MI García Ripa, MF Sánchez García, A Risquez
Asociación Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación, 2016
542016
Estrategias eficaces para enseñar en la universidad: guía para docentes comprometidos
S Moore, G Walsh, A Rísquez
Narcea Ediciones, 2012
532012
Using cluster analysis to explore the engagement with a flipped classroom of native and non-native English-speaking management students
JN Walsh, A Rísquez
The International Journal of Management Education 18 (2), 100381, 2020
52*2020
Perfiles motivacionales de elección de estudios en estudiantes universitarios de nuevo ingreso
MI García-Ripa, MF Sánchez-García, A Risquez
Universitas Psychologica 17 (3), 74-84, 2018
482018
E-mentoría: avanzando la investigación, construyendo la disciplina
RA Rísquez López
Revista complutense de educación, 2006
342006
Online student evaluations of teaching: what are we sacrificing for the affordances of technology?
A Risquez, E Vaughan, M Murphy
Assessment & Evaluation in Higher Education 40 (1), 120-134, 2015
332015
E-mentoring: an extended practice, an emerging discipline
A Rísquez
Advances in e-learning: experiences and methodologies, 61-82, 2008
302008
Technology enhanced learning and plagiarism in entrepreneurship education
A Risquez, M O'Dwyer, A Ledwith
Education+ Training 53 (8/9), 750-761, 2011
282011
Usage and uptake of virtual learning environments and technology assisted learning: Findings from a multi institutional, multi year comparative study
R Cosgrave, A Rísquez, T Logan-Phelan, T Farrelly, E Costello, ...
272011
Autoeficacia en el uso de TIC en estudiantes universitarios maduros
T Padilla-Carmona, JG Flores, A Rísquez
Educación XX1 25 (1), 19-40, 2022
242022
Sistema de orientación tutorial en la UNED: tutoría, mentoría y e-mentoría
M Sánchez, N Manzano, M Suárez, A Rísquez, L Oliveros, ...
Presentation, VI Jornadas Internacionales de Innovación Universitaria …, 2009
24*2009
La mentoría como proceso de gestión de la innovación
A Rísquez
El nuevo perfil del profesor universitario en el EEES: claves para la …, 2008
222008
Towards a devolved model of management of OER? The case of the Irish higher education sector
A Risquez, C McAvinia, Y Desmond, C Bruen, D Ryan, A Coughlan
International Review of Research in Open and Distributed Learning 21 (1 …, 2020
212020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20