Habilidades de argumentación escrita: Una propuesta de medición para estudiantes de quinto básico A Larraín, P Freire, T Olivos Psicoperspectivas 13 (1), 94-107, 2014 | 134 | 2014 |
The discursive nature of inner speech A Larrain, A Haye Theory & Psychology 22 (1), 3-22, 2012 | 105 | 2012 |
Discurso y pensamiento en el aula matemática chilena D Preiss, A Larraín, S Valenzuela Psykhe (Santiago) 20 (2), 131-146, 2011 | 100 | 2011 |
La comprensión narrativa en edad preescolar: un instrumento para su medición K Strasser, A Larraín, S López de Lérida, MR Lissi Psykhe (Santiago) 19 (1), 75-87, 2010 | 79 | 2010 |
El rol de la argumentación en la alfabetización científica A Larrain Estudios públicos 116 (4), 167-193, 2009 | 79 | 2009 |
Science teaching and argumentation: One-sided versus dialectical argumentation in Chilean middle-school science lessons A Larrain, P Freire, C Howe International Journal of Science Education 36 (6), 1017-1036, 2014 | 76 | 2014 |
Effects of storybook reading style on comprehension: The role of word elaboration and coherence questions K Strasser, A Larraín, MR Lissi Early Education & Development 24 (5), 616-639, 2013 | 74 | 2013 |
Evaluación del ambiente educacional en programas de especialización médica CA Herrera, T Olivos, JA Román, A Larraín, M Pizarro, N Solís, A Sarfatis, ... Revista médica de Chile 140 (12), 1554-1561, 2012 | 67 | 2012 |
Counter-arguing during curriculum-supported peer interaction facilitates middle-school students’ science content knowledge A Larrain, P Freire, P López, V Grau Cognition and Instruction 37 (4), 453-482, 2019 | 61 | 2019 |
Análisis de la enunciación: distinciones operativas para un análisis dialógico del discurso A Larraín, L Medina Studies in Psychology 28 (3), 283-301, 2007 | 59 | 2007 |
What is an utterance A Haye, A Larraín Dialogicality in focus: Challenges to theory, method and application, 33-52, 2011 | 52 | 2011 |
‘More is not necessarily better’: curriculum materials support the impact of classroom argumentative dialogue in science teaching on content knowledge A Larrain, C Howe, P Freire Research in Science & Technological Education 36 (3), 282-301, 2018 | 50 | 2018 |
Lectura compartida de cuentos y aprendizaje de vocabulario en edad preescolar: un estudio de eficacia A Larraín, K Strasser, MR Lissi Studies in Psychology 33 (3), 379-383, 2012 | 45 | 2012 |
A dialogical conception of concepts A Larraín, A Haye Theory & Psychology 24 (4), 459-478, 2014 | 42 | 2014 |
Profundidad y amplitud del vocabulario:¿ Cuál es su rol en la comprensión de historias en la edad pre-escolar? K Strasser, F Del Río, A Larraín Studies in Psychology 34 (2), 221-225, 2013 | 40 | 2013 |
¿ La Universidad de Chile promueve las habilidades de argumentación escrita: Un estudio exploratorio comparativo de estudiantes de educación universitaria y educación técnica A Larraín, P Freire, R Moretti, M Requena, B Sabat Calidad en la Educación, 201-228, 2015 | 38 | 2015 |
Curriculum materials support teachers in the promotion of argumentation in science teaching: A case study A Larraín, C Moreno, V Grau, P Freire, I Salvat, P López, M Silva Teaching and Teacher Education 67, 522-537, 2017 | 37 | 2017 |
Argumentation skills mediate the effect of peer argumentation on content knowledge in middle-school students. A Larrain, V Singer, K Strasser, C Howe, P López, J Pinochet, C Moran, ... Journal of Educational Psychology 113 (4), 736, 2021 | 35 | 2021 |
Argumentation and concept development: The role of imagination A Larraín European Journal of Psychology of Education 32, 521-536, 2017 | 35 | 2017 |
Argumentation in whole-class teaching and science learning A Larrain, C Howe, J Cerda Psykhe 23 (2), 1-15, 2014 | 34 | 2014 |