Seguir
Christian Berger
Título
Citado por
Citado por
Año
Who bullies whom? Social status asymmetries by victim gender
PC Rodkin, C Berger
International Journal of Behavioral Development 32 (6), 473-485, 2008
3022008
Socio-emotional well-being and academic achievement: Evidence from a multilevel approach
C Berger, L Alcalay, A Torretti, N Milicic
Psicologia: reflexao e critica 24, 344-351, 2011
2112011
Bienestar socio-emocional en contextos escolares: la percepción de estudiantes chilenos
C Berger, N Milicic, L Alcalay, A Torretti, MP Arab, B Justiniano
Estudios sobre educación 17, 21-43, 2009
1592009
Do physical and relational aggression explain adolescents' friendship selection? The competing roles of network characteristics, gender, and social status
JK Dijkstra, C Berger, S Lindenberg
Aggressive behavior 37 (5), 417-429, 2011
1452011
Una aproximación relacional a la violencia escolar entre pares en adolescentes chilenos: perspectiva adolescente de los factores intervinientes
M Potocnjak, C Berger, T Tomicic
Psykhe (Santiago) 20 (2), 39-52, 2011
1432011
Group influences on individual aggression and prosociality: Early adolescents who change peer affiliations
C Berger, PC Rodkin
Social Development 21 (2), 396-413, 2012
1362012
Aggressive and prosocial? Examining latent profiles of behavior, social status, machiavellianism, and empathy
C Berger, M Batanova, JD Cance
Journal of youth and adolescence 44, 2230-2244, 2015
1342015
Programa para el Bienestar y Aprendizaje Socioemocional en estudiantes de tercero y cuarto grado: descripción y evaluación de impacto
C Berger, N Milicic, L Alcalay, A Torretti
Revista Latinoamericana de Psicología 46 (3), 169-177, 2014
1232014
Why do early adolescents bully? Exploring the influence of prestige norms on social and psychological motives to bully
C Berger, SCS Caravita
Journal of adolescence 46, 45-56, 2016
1192016
Rendimiento académico y las dimensiones personal y contextual del aprendizaje socioemocional: evidencias de su asociación en estudiantes chilenos
C Berger, P Álamos, N Milicic, L Alcalay
Universitas Psychologica 13 (2), 627-638, 2014
1152014
Competition, envy, or snobbism? How popularity and friendships shape antipathy networks of adolescents
C Berger, JK Dijkstra
Journal of Research on Adolescence 23 (3), 586-595, 2013
1152013
The protective role of friendship quality on the wellbeing of adolescents victimized by peers
O Cuadros, C Berger
Journal of youth and adolescence 45, 1877-1888, 2016
1122016
Violencia escolar: estudios y posibilidades de intervención en Latinoamérica
CB Silva, C de Macedo Lisboa
Universitaria, 2009
1042009
Male and female victims of male bullies: Social status differences by gender and informant source
C Berger, PC Rodkin
Sex Roles 61, 72-84, 2009
1012009
Aprendizaje Socioemocional: Programa BASE (Bienestar y aprendizaje Socioemocional)
N Milicic, C Berger, A Torretti, L Alcalay
Grupo Planeta Spain, 2014
912014
How school norms, peer norms, and discrimination predict interethnic experiences among ethnic minority and majority youth
LR Tropp, TC O'Brien, R González Gutiérrez, D Valdenegro, K Migacheva, ...
Child Development 87 (5), 1436-1451, 2016
882016
Adolescents’ friendships, academic achievement, and risk behaviors: Same‐behavior and cross‐behavior selection and influence processes
MC Gremmen, C Berger, AM Ryan, CEG Steglich, R Veenstra, JK Dijkstra
Child Development 90 (2), e192-e211, 2019
792019
Hacia una comprensión ecológica de la agresividad entre pares en el microsistema escolar
C Berger, C Lisboa
Violencia escolar: estudios y posibilidades de intervención en Latinoamérica …, 2008
632008
Aprendizaje socioemocional en estudiantes de quinto y sexto grado: presentación y evaluación de impacto del programa BASE
N Milicic, L Alcalay, C Berger, P Álamos
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 21, 645-666, 2013
602013
Bullies and victims at school: Perspectives and strategies for primary prevention
C Berger, R Karimpour, PC Rodkin
School violence and primary prevention, 295-322, 2008
602008
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20